Nya rutiner

Som ni kanske vet, eller i alla fall ni som känner mig väl, gillar jag att planera. Alltifrån hur min dag eller vecka ska se ut, till ett ridpass, hur en aktivitet ska genomföras eller hur mina grejer ska ligga. Dock så är jag ju en riktig tidsoptimist också, så mina tidsplaner går inte riktigt alltid ihop sig så som jag vill om man säger så ;)

I alla fall, det jag skulle komma till är att ordning och reda, rutiner och vanor det är jag det! :) Och nu sedan efter sommaren typ har jag bestämt mig för två nya rutiner, som jag hittils lyckats följa till punkt och pricka. 

Det första är att jag ska tvätta ur Pepsis vattenkopp och krubba ordentligt varje dag, samt tvätta av saltstenen. Jag har varit alldeles för dålig på det tidigare, så nu bestämde jag mig helt enkelt för att det ska vara en rutin som ingår vid mockningen typ :) Och nu när jag vant mig vid det så känns det så himla självklart, varför har jag inte alltid gjort det? Samvetet flyter upp på topp och som sagt så kan jag inte längre förstå att jag inte gjort det tidigare! Klart min lilla fina pålle ska få ha det fint och fräscht ju :)

Den andra nya rutinen är att det ska promeneras efter att vi kommit hem från tävling. Nu får jag ju gå ut på promenad med Pepsi hur mycket jag vill på mina dagar (fick inte det utan sälle innan jag fyllde 18!). Dels så tycker jag det är himla mysigt att promenixa i skogen, stanna och beta lite och bara hare lugnt och skönt efter en tuff dag helt enkelt :) Men sen är det ju bra och skönt för henne också att få röra på sig lite extra, framförallt om hon stått länge i transporten. Så hädan efter ska jag absolut försöka ta en promenix på eftermiddagen/kvällen efter en tävlingsdag har jag tänkt :)

Förövrigt rekommenderar jag er alla att skapa sådana här rutiner, även om det typ känns lite jobbigt och ovant i början. När man kommer in i det så blir det som en självklarthet. Jag menar, t.ex. att tvätta vattenkopp/krubba. Hur lång tid tar det egentligen?? Pepsi har oftast bara hunnit äta två mål mellan rengörningarna, så det år ju på ett par minuter att göra rent :) Vilken liten latis jag varit! Ajabaja ;)

Klart att mitt hjärta är värd det allra bästa ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: