20 september 2012

Torsdag idag, imorrn är det fredag och sen är det heeeeelg :))) Började dagen med Franskalektion, vilken var snabbt undanstökad, och sen avslutade jag skoldagen med Svenskalektion ;) Lite lagom att sluta sådär vid en 10.35 :D Satt kvar en stund med Amanda och skrev på en inlämningsuppgift, innan vi gick och åt fyrkantiga röstis med småbarnen :)
Efter lunchen byggde jag på min pott med vuxenpoäng genom att åka till banken och uträtta ett ärende, duktigt! Nu när jag är myndig och får handla på nätet osådär så var det även dags att beställa ett Visa-kort :) Kommer bli superfint, för världens bästa pålle kommer att få pryda det :D Efter banken åkte jag till ICA för att handla lite bakgrejer, är nämligen jag som har lördagsfikat i stallet på lördag. 

Åkte vidare mot körskolan för lite "självständig körning" vilket gick helt okej får man väl säga :) Ska bara sluta slarva lite :P Gjorde lite teori också, känns faktiskt bra! Skyndade upp till stallet och var där strax innan halv tre, och då blev det massa mys med finis :) Hon var helt grå och äcklig i pälsen stackarn, och nu när hon sätter vinterpälsen är hon inte överförtjust i ryktborsten. Lite tog jag i alla fall, sen blev det mest mys och mjukborste :) Provade lite massage också, och på rumpan så gick det bra sa hon. Det var värre på hals och rygg, antagligen för att det är där spänningarna sitter :/ Men om man försöker ta lite grann varje dag så kanske de sakta men säkert mjukas upp lite i alla fall :)
Tiden gick alldeles för fort, som vanligt, och helt plötsligt var klockan fyra. Egentligen var det min tur att stå över Stallvärds-jobbet idag, men jag bytte med Amanda så idag var det jag och Johanna. Inte var det vår dag idag riktigt. Eller det gick bra till en början, med ridlekis och sådär. Sen skulle jag rida en kort sväng på Aija, och nja. Lite småstressad och konstig var hon mest hela tiden, och vid hantering överhuvudtaget tycker jag hon beter sig lite.. hmm, ja något udda, som om nåt inte är helt ok. Men jag vet inte, kanske är det unghäst-trots bara.
Sen skulle jag och Johanna hjälpas åt att försöka klippa Ofelia, en annan av unghästarna som aldrig tidigare blivit klippt. Varken klippmaskinen eller Ofelia var särskilt pigg på att samarbeta, så vi fick nöja oss när hon åtminstone kunde stå stilla medan klippmaskinen var igång och inte användes på henne. Fjomp var hon, för rädsla var det minsann inte, snarare ouppfostran och nonchalans. 
Sist avslutade vi dagen med att ställa ut hösilagepåsar och sopa. Självklart saknades lite påsar, och när vi skulle ut och packa var vi tvungna att öppna en ny bal. Det resulterade i att ett knivblad gick av mitt i tu, så nej det var minsann inte vår dag idag!
När vi slutat tog jag tag i Pepsis box ordentligt. Det är galet att det syns sååå tydligt när man har varit borta en dag!! Fick ta ut en heeel kärra skit, och då var det redan mockat en gång idag -.- Dessutom såg bädden ut som en berg och dal bana, så det tog ett tag att få lite ordning om man säger så! Stackars pluttis :( Tvättade vattenkoppen och krubban också innan jag lämnade lite morötter och cyklade hemåt. På lördag är det äntligen Pepsidag igen :D

Har hunnit pyssla med lite olika grejer här hemma, bland annat bakat lördagsfikat. Tror det blev bra, hoppas på det! :) Nä nu borde jag sova, men först måste jag nog läsa lite i nya Hippson-tidningen ;) Tur att vi har sovmorgon imorrn!

Kram H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: