15 september 2012

Lååång dag idag, men en himla braaaa lång dag :D 

Började dagen med att jag vaknade halv åtta, helt av mig själv. Wtf liksom!! Så typiskt att när man typ ska till skolan och kanske måste upp vid nio (om man har sovmorgon alltså) då är det ta mig tusan omöjligt att skutta upp ur sängen oavsett hur många timmar man sovit. Och sen idag, när jag visste att jag kunde sova typ fram till lunch om jag ville nä då ska man minsann vakna! Menmen, halvsov lite ett tag och sen pluggade jag duktigt under förmiddagen :) Guldstjärna till mig!

Åt lunch hemma och sen cyklade jag upp emot stallet i det fina vädret :) Alltså jag är verkligen en väder-humör människa, blir så himla glad när det är fint väder :D Det gör allt så mycket bättre! Inte lika roligt när det är tvärtom dock, regn och rusk får mig på superdåligt humör :( Men tur att det ska hålla sig fint imorrn också då (y)

Uppe i stallet så pysslade jag med allting inför morgondagens tävling. Jag hade massor av tid så det blev en riktigt ordentlig supersmörjning av både dressyrsadeln och dressyrtränset. Mockade, packade påsar och fixade allt det vanliga också, och sen på kvällen var det dags att ta hand om huvudpersonen i det hela :)

Det är 11 stycken (!!) hästar som ska med ner till NFK och lektions DM imorrn, så dusch-listan var skapligt lång. Superkul att så många kan åka med, men rätt jobbigt också ;) Verkligen både och! Är ju lite "bortskämd" med att nästan alltid åka själv, och då är allt lugnt och bra. Men nu var det fullt kaos i stallet, grejer överallt. Hästar och människor hit och dit ja, en himla röra helt enkelt! Men samtidigt ska det bli kul att tävla tillsammans med kompisarna såklart :D 

Vid halv sju fick jag och Pepsi äntligen komma in i duschspiltan och bada. Snyggsnygg blev hon, men knoppningen väntar jag med till imorrn förmiddag. Behöver inte åka så tidigt, skönt :) En kort skogspromenad tog vi också så hon fick röra lite på sig och torka. Mysipys! Hemma i stallet sen så blev det lite slutfinisch med hovolja, pälsglans och flätad svans. 

Sen blev det godnatt, och jag cyklade hem till pappsen för att göra specialputsen på stövlarna ;) Nu blir det middag hos mamma i form av pommes och kyckling, mummma :D Sen blir det sängen rätt tidigt, så att jag är pigg och utvilad imorrn!

Vi hörs, och som vanligt ska jag göra mitt bästa för att hålla er lite underrättade om hur det går :)

Wish us luck!

Kram H

bilder från promenixen :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: