13 september 2012

En halvdag i skolan idag kändes alldeles lagom om jag får säga det själv :) Två lektioner, och sen lite projektplanering med vår projekthandledare hade vi, och slutade därmed klockan 12 (y)
Cyklade upp mot stallet direkt och där mockade jag innan Pepsi fick komma in och käka lunch. Under tiden pysslade jag med lite allt möjligt, och bland annat så har Pepsis hoppsadel kommit tillbaka från omstoppning/lagning. Superbra! Dock trodde hon som fixade den inte att den skulle hålla mer än nåt år till, den är tyvärr rätt sliten :/ Men nu är i alla fall inte bossorna som två betongklumpar, så nu kanske Pepsis länd blir bättre :D

När Pepsi käkat klart så borstade jag av henne en sväng innan vi sadlade på och gav oss ut i skogen, var ju nämligen Pepsi-dag idag :D Lite blandade känslor över det dock, då jag helst av allt velat ha henne på lördag istället (dagen innan tävling). Men eftersom så många ridskolehästar ska tävla på söndag så var jag inte ensam om att vilja det tyvärr, så ja. Inte så kul att hon antagligen ska behöva gå 3 timmars lektion dagen innan tävling...
Men vi fokuserar på idag i alla fall! :)

Med tanke på hur sjukt fin hon var förra veckan när jag red bort till grusvägarna så kunde jag inte hålla mig, utan jag red bort ungefär samma sväng som då :) Det ångrar jag inte en endaste sekund för idag var hon minst lika underbart grymt bäst :D Faaaan vad kul det är att rida där, ni anar inte!! Känslan är to die for och jag vill bara pussa och krama på Pepsi mest hela tiden ;)
Hon blir alldeles lagom taggad när man kommer ut på vägarna mellan fälten och får ett grymt härligt sug på bettet. Hon blir alert för alla hjälperna och lyssnar galet bra på såväl halvhalter som sidförande och framåtdrivande. Dessutom tycker hon också att det är sjukt kul och det bara lyser om hela henne. Vi bara flyyyyyyger fram :D Äeh, kan nog inte beskriva det bättre än så!

På hemvägen var vi ju bara tvungna att stanna vid ett äpplträd och plocka ett äpple som färdkost, bara för att hon är så himla fin ;) När jag travade av på hemvägen sen hade hon samma härliga anda och tuffade på riktigt bra. Fina fina älskade vän. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, du äger ♥

Hemma i stallet sen blev det snabb avsvampning och sen ut i hagen och rulla sig och käka gräs. Standard ;) Vid fyra sen var jag stallvärd tillsammans med Amanda, och det flöt på bra tycker jag allt :) När allt var klart fick Pepsi och de andra som var ute i hagen komma in, och så myste och borstade vi en liten stund innan det var dags för mig att pysa hemåt. 

Kram H

Här får ni ett gäng dagsfärska mobilbilder på mitt allra finaste hjärta :) ♥






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: