Lokal hoppning Åby, 29 september 2012

I lördags åkte vi till Åby för att skutta lite! Det regnade från och till hela dagen, vilket inte uppskattades sådär jättemycket av någon. Tror jag fick användning för i stort sett alla mina täcken under en dag, haha usch!

Åby har en stooor fin utebana, som de under våren anordnar Norrköping Horse Show på. Verkligen en bana med klass! Tidigare i år fick de dessutom nytt underlag där, en exklusiv variant av underbart bra fibersand :D Samma underlag som används under t.ex. GBG Horse show!! Så delvis pga detta var jag extra sugen på att åka dit :)

100 cm 
Första klassen var inget att hurra för, verkligen inte. Det hela började med att h*n som hade insläppet till framhoppningen vägrade släppa in mig, trots att det stod att de skulle ha 8 st inne. Det resulterade i att jag inte fick komma in i tid, utan fick ca 5 minuter på mig att värma upp och hoppa fram. Fan vad arg jag var då! Säääämst. Dessutom var framhoppningen bland det värsta jag ridit på. En enda stor lerpöl var, inte alls nån höjdare.
Inne på banan var jag fortfarande stressad, så Pepsi blev spänd och inte mycket alls stämde. Fick inte ihop henne ordentligt, så nåt fint och jämnt flyt med bra avsprångspunkter var ju bara att fetglömma. Inuti en oxer stod två vita skärmar som hon tittade till på och stannade, och så fick vi ett ner. Blää, efteråt var jag så galet besviken, arg och ledsen. Allt blev bara pannkaka tack vare framhoppningen ju.
Restultatet blev 10 fel, varav 2 för tid.

110 cm
Det var galet lång väntan mellan klasserna, seegt. Tack och lov så är ju Pepsi en klippa på att chilla i transporten,  sååå mycket värt framförallt när det regnar. 
Till andra klassen blev det tyvärr också lite stressigt på framhoppningen, men det får jag ta på mig. Tog ut henne lite sent, för att jag inte ville att hon skulle behöva vara ute i regnet så länge. Självklart gick klassen superfort bara för det och vi fick snabba oss.
På framhoppningen var det om möjligt ännu blötare och geggigare, och Pepsi ville inte alls. Hon stod emot och det märktes att hon verkligen inte tyckte om geggamojjan. Inte nog med att hon inte får lika bra fäste, utan hon blev ju superskitig och det var tungt för henne. 
Två rätt halvkassa språng tog vi, var inte värt att hoppa varken oxer eller nåt högre i den sörjan. Var inte direkt supertaggad när vi gick in på banan...
Tack och lov så släppte allt vad stå emot och dåligt humör heter när vi kom in på banan, och ryttaren innan mig kom till omhoppning så vi fick lite extratid att andas och slappna av :) Ett skitstopp på första hindret blev det (kom inte med på filmen). Vi låg bra men tror att det var de där vita skärmarna hon tittade på igen. Eftersom jag inte alls räknat med att nolla eller så, så var det ändå skönt att det var första hon stoppade på. Då kunde jag liksom bara andas och börja om helt och hållet, och satsa på en bra runda utan nån som helst annan press.
Sagt och gjort :D Resten av banan var hon superduktig och vi fick till några kalas-språng :))) Ett litet missförstånd till 5:an, men hon räddade det hela och klippte oxern felfritt ändå :) Där tappade vi lite rytm och fokus dock, så jag slarvade med vägen till 6:an så där blev det en rivning. Helt mitt fel! 
Lite korsgalopp hit och dit hade vi, men med tanke på förutsättningarna vi faktiskt hade så kan jag inte vara annat än nöjd med 110:n. Vilken bästhäst och liten kämpe jag har! :'D Det var absolut inte hinderhöjden som kändes som det svåra, nää snart så sätter vi den där efterlängtade nollan. Det är jag säker på!
Resultatet blev 12 fel, varav 4 för tid.

Nöjda tjejer joggade av och skrittade en lång sväng efter, det hade dessutom slutat regna för en stund :D Hemma blev det duschspiltan.nu och sen fick hon stå inne och mysa och äta hö. Under tiden spenderade jag ca 2 timmar med att försöka göra rent all utrustning. Fyyy tusan säger jag bara, tur att vi har tvättmaskin i stallet!

Tyvärr blev det inte en enda bild klickad under dagen, ville inte riskera kameran när det var så regnigt. Filmat blev det dock, med pappas mobil :) Filmen från 1m blev av någon anledning supersuddig tyvärr. Dessutom var rundan så pass dålig att det ändå inte hade varit mycket att se.
Men här är film från 110:n i alla fall! 



When you hold me, I'm alive.
You and I, we are like diamonds in the sky


Kommentarer
Postat av: Lena Löfgren

Tycker ni är bäst i alla fall och framför allt är du så tuff och stark att inte backa ur när det gäller geggamojjan :-) Ni gör alltid er bästa därute och det är det som räknas! Kör hårt :-) Det lönar sig i slutänden. Kram till er båda för en väl genomförd "geggig" tävling :-)

Svar: Åh Lena, bästa du <3 Kan inte tacka dig tillräckligt för alla fina ord, människor som du är de som får mig att orka kämpa :) Massor av kramar!!
// Hillevi

2012-10-01 @ 15:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: