12 oktober 2012

Opsidooopsi, nu var det ett tag sen igen. 

Veckan har rullat på, och "innan-lovet-stressen" har redan börjat infinna sig. Alla lärare älskar att lägga in prov och inlämningar de två sista veckorna. MEN, det gör ju att det bli extra skönt att ta lov sen i alla fall ;)

I tisdags och torsdags hade jag Holly, och hon är absolut på bättringsvägen :D I tisdags tog vi en ordentlig promenad, och i torsdags satt jag upp och skrittade en sväng. Efter att inte ha blivit riden på en vecka, tror jag i alla fall, så var hon lite tittig och fjompig. Men det är ju förståeligt eftersom hon är bebis, och hade vilat så pass länge. Tur att hon är snäll i alla fall :)

Idag blev det mys i stallet med mina fina, eller okej det är det varje dag ;) Har lyckats övertala Cissi om att hon ska få börja ha täcke :D Supersnygg blev hon i nya utetäcken, sitter som en smäck dessutom! Idag hade hon haft lite fredagsmys i geggan med det också ;) Förövrigt är hon himla fin i pälsen ny faktiskt, inte så där tråkig som de kan bli när de håller på och byter. Tummen upp för det!

Ikväll har jag även hunnit med att gå på bio med ett gäng fina tjejer, en grymt bra film och grymt mysigt sällskap var ja, grymt helt enkelt ;) Den franska komedin "En oväntad vänskap" borde ni se, en härlig feelgood-rulle som blandade seriöst med galet kul humor sjukt bra!

Nä, jag borde verkligen sova nu egentligen. Imorrn ska det jobbas 7-10, så det gäller att vara utvilad. I övrigt ska Pepsiplutt trimmas, och jag tror bestämt att det bli grusvägarna :D Bara för att banan fortfarande ser ut som en lerpöl, hon har gått hela veckan i ridhuset och vi äääälskar grusvägarna ;) hihi! Hoppas hon är lika fin som hon brukar för på söndag är det tävling, KM i dressyr :D Med andra ord blir det mycket lösgörande, uppmjukande och lite bus imorrn :) Inte så hårt, lite lagom!

Vi hörs, och jag ska göra mitt bästa för att hinna uppdatera er under helgen.

Kram H

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: