Gårdagens hoppträning

Igår hade jag Pepsi för tredje dagen i rad, woopa :D Efter en lång stalldag fullspäckad utav det vanliga stallpysslet, förberedande inför klubbtävling nästa helg och anordnande av en form av rykttävling så var det äntligen dags för lite tid med min fina pålle :) Vi gjorde oss iordning för hoppträning, men denna gång var det inte Cissi som var tränare utan Jenny Björn.

Jenny kommer till Hageby ungefär varannan vecka och har en ganska mixad grupp som hon tränar. Oftast är det svårt att få till det med foderdagar och pricka in att vara med, men den här gången hade jag flyt. Eftersom lördagens hopptävling blev inställd så ville vi ju ändå hoppa i helgen, och då kom jag på att jag sett att Jenny skulle ha träning igår kl. 16. Perfekt! :)

Det var jag och Pepsi, och tre ekipage till. Pepsi tyckte det var spännande och lite kul med nya kompisar i "hennes" ridhus tror jag allt :) Vi började med lite travjobb som uppvärmning bara, och sen gick vi över till huvudövningen: Klockan! Sedan jag och Pepsi en gång för knappt tre år sedan red den övningen så har jag inte gjort det, haha. Svår men oerhört nyttig övning som verkligen kräver nogrannhet och koncentration för att kunna göra den på ett bra sätt. Tro't eller ej så lyckades vi superbra faktiskt :D Markarbete har aldrig varit vår starka sida och vi slarvar allt för ofta där, men dressyren har lättfett gjort sitt för Pepsi var galet lydig! Det spelar nog in en hel del att jag ridit henne två dar innan också skulle jag gissa. Hon var framåt utan att vara speciellt brallig, hon lyssnade himla bra på minsta lilla och framförallt så var galoppen otroligt reglerbar! Åh, finafina ♥
Vi avslutade med att sätta ihop det hela till en liten bana där det blandades snäva "klockan-svängar" med lite längre böjda linjer. Kalasbra gick även det och jag är supernöjd med henne verkligen! 

Jenny hade inte mycket kritik alls att säga, utan hon tyckte precis som jag att det flöt på superbra :D Pepsi har av någon anledning alltid varit lite halvgalen tidigare gånger jag ridit för Jenny, så ja. Stor skillnad! När vi ridit sista banan så sa Jenny att hon tyckte att det såg så himla harmoniskt ut, alltid kul att höra :)))

Tyvärr så lyckades jag inte få tag på nån filmare/fotograf, bara för att det gick så bra. Typiskt ;) Ni får en liten bild från en clinic tagen förra vintern av Lina, som också var med och tränade förövrigt :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: