Bus, bus och ännu mera bus :))))

Känner att jag inte riktigt hänger med här, för igårkväll han jag inte uppdatera er överhuvudtaget som jag planerat ju! Vi hade tävlingsmöte på kvällen och sen bytte vi till mamma, och efter mat och dusch däckade jag i soffan ;)

Igår hade jag i alla fall Pepsi eftersom vi skulle ha tävlat. Som avslutning på vår lilla weekend tillsammans hade jag planerat in en skojig bustur i skogen, och bus ja det blev det verkligen :D Tanken var att vi skulle ridit ut tillsammans med våra bästa buskompisar Emma och Pari, men sen kom Ebba och ville hänga på också så ett litet gäng på tre ekipage blev vi. Alltid kul att vara några fler (inte för många som på lektion dock) när man annars rider själv, och Pepsi taggar alltid till lite extra med kompisarna ;) 
Trodde inte att Pepsi skulle vara sådär jättepigg, men oj så fel jag hade! Till en början höll hon sig i skinnet och sprang bara lite fort ;) Men efter första galoppen skulle vi skritta över ett fält, och ungefär där kunde hon inte hålla sig längre haha sötan! Nu under hösten har vi inte ridit alls mycket på fälten då det regnat så förbaskat mycket så att vi hållt oss till grusvägarna istället, så Pepsi blev något överväldigad tror jag ;) När vi kommit ungefär 1 meter in på fältet drog hon av världens luftsprång rakt upp i luften och det var näära ögat att jag landade på marken, haha busungen! Snäll som hon är gör hon det oftast bara en gång i alla fall, och då är det lite lättare att sitta kvar om man säger så ;)
Hon taggade tillsammans med de andra pållarna över fältet men höll sig till att bara takta, duktigt :) På hemvägen skulle vi över de berömda sjukhusfältet och eftersom vi var lite osäkra på underlaget tänkte vi att vi skulle försöka trava av dom där. Jo tjena, här ska definitivt inte travas sa dom haha! Efter ca 3 travsteg började Pari galoppera och Pepsi var allt annat än sen därefter ;) Två nästan lika höga bocksprång som tidigare i rad rakt upp och sen skjöt hon iväg i full fart och ikapp Pari. Som tur var hade jag intagit säkerhetssits (haha, bra va Ebba?! ;)) och lyckades på något sätt hålla mig kvar, och sen gick det av bara farten ungefär ;) De låg inte på lite och det var himla synd att det var lite blött på sina ställen, för det gjorde att vi inte (eller inte jag i alla fall) vågade släppa på helt. Men Pepsi verkade lika nöjd för det och att rejsa mot/med Emma och Pari på sjukhusfältet är verkligen något vi kommer sakna massa :( 

I alla fall en grymt kul och perfekt bustur, borde verkligen göras oftare! Pepsi är så galet härlig när hon får den där extra lilla gnistan och hela hon bara sprudlar av glädje och energi :') Sagt det förut och säger det igen, världens bästa bästis ♥

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: