12-13 november 2012

Igår kom hästarna hem, wihiii :)

Jag hade turen att vår morgonlektion var inställd, så med andra ord hade vi bara lektion 14.40 - 16. Hur perfekt? Åkte upp till stallet till åtta och då gjordes allt iordning för hemkomsten, och sen började lassen gå. Tänkte att Pepsi kunde få komma med i första, men det tänkte inte hon! Hon hade det superbra och tyckte absolut att hon kunde stanna ett tag till. Så hon fick vänta lite helt enkelt, och när hon var kvar typ sist så gick hon med på att komma i alla fall :) Usch stackars, jag vet nån som tappat suget tror jag allt... Hon kanske är lika deppig som jag över alla inställda tävlingar? Hmm, snarare lektionshästlivet skulle jag tippa på med tanke på hur hon tydligen varit på sistone. Ibland gör det mer ont i mig än annars, min fina fina ♥

Ytterliggare ett tecken på att hon haft det kalasbra var att hela hon, och inte minst det nytvättade täcket, hade fått sig en rejäl lerinpackning. Tur att jag unnar henne det ;) Leran var inte att leka med, så tur att hon hade rena täcken som väntade på henne hemma i stallet :) Efter några timmars pyssel såg hon nästan ut som sig själv igen, och då jag verkade ha en riktig flow-dag skulle hon inte gå förens sista lektionen (y) (hon hade gått handikapp innan jag kom tillbaka från skolan också då). 

Idag är det tisdag och eftersom vi nu har sanerat stallet och allt ska vara lugnt så innebar denna tisdag också Holly-dag :) Vi hade lyxen att få sluta halv ett, så efter en liten lunchdejt med Gabriella på McDonalds så åkte jag ut till Lilla H. Efter att allt stallpyssel var klart red vi en sväng tillsammans med Emma och Myran :) Holly var duktig flicka, men lite seg stundtals. Märktes i alla fall stor skillnad på hennes rörelsefrihet i nya sadeln, blir spännande  och rida lite mer ordentlig dressyr nån dag :)

Efter Holly åkte jag såklart upp till Pepsiplutt :) Mockade fint och sen borstade, ryktade och myste vi en bra stund, hon var på gosishumör :D Riktigt ren och fin blev hon, min snygging var back on track sedan helgens bravader om man säger så ;) Ledsen blev hon dock när tränset skulle på och ville inte alls :( När hon kommit upp på sin lektion sen la jag in en kärra torv och packade påsar innan jag tog bilen hemåt. Hämtade ett paket på vägen också, tyvärr inte till mig själv men kul ändå ;) US har beställt nya priser till våra aktiviteter/tävlingar, så det var dem som kommit! Stoooor hiss till Börjes måste jag säga, beställde i fredags kväll och kunde hämta paketet idag (y)

Nu är det allt sovdags, imorrn har vi en ordentlig sovismorgon som ska tas tillvara på :)

Kram H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: