Lokal hoppning NFK 26 maj 2012


I lördags var det tävlingsdags igen!! :D

Som vanligt var det mycket starter på NFK och jag skulle rida de två sista klasserna på dagen, så trots att de höll ett riktigt bra tempo behövde vi inte åka från stallet förens typ halv två :) Himla skönt! 

100 cm lagklass (final!!)
Vi kom lagom i tid till första klassen, men framridningen var inget att hurra för. Pepsi var matt, antagligen p.g.a värmen och så var hon rätt dålig i magen eftersom de börjat gå en del på gräs nu, stackarn :( Hon var inte riktigt som hon brukar, utan jag fick vara på henne ganska mycket. Framhoppningsbanan vet jag inte vad som hänt med, men framför alla hindrena var det lersörja. Inte okej! Fick till några okej språng, men nja.
Inne på banan var jag lite stressad över att jag inte fått till det, och att jag inte kunde få fram henne till handen. Fick en dålig start och resten av rundan var tyvärr inte heller något att hurra för. När hon inte går fram ärligt är det supersvårt att ta tillbaka för att sätta tryck i galoppen, så då blir hon lång. Blir hon lång blir ju sprången inget vidare såklart, och rundan var rätt ojämn. En bom följde med, men det kunde ha varit fler. Vi slutade på 4 fel och 52,5 stilpoäng (!!). Kul att återigen få fina poäng i alla fall, jag hade gissat på 10 lägre typ :P
För mina lagkamrater blev det tyvärr inte heller några höjdar-resultat, men man kan ju inte vara bäst jämt ;) hihi!

110 cm (debut!!)
Till denhär klassen tog vi bara en kortkort framridning eftersom hon var lite matt, och dessutom fortfarande lite varm i kroppen. Inne på banan andades jag ut, lugnade ner mig och satte upp galoppen. Jag gjorde det hela mycket bättre i denna klass, hon var mer ihop från början och det gav resultat för hon hoppade himla mycket bättre nu :D
Första tre hindrena gick finfint, men sen tappade jag tyvärr iväg henne mot kombinationen. Klantigt! Tyckte vi låg bra (åt det större hållet) men självklart glömde jag benen då. Så hon trampade om och jag var inte alls med, så vi rev a och eftersom jag var helt i obalans hann jag som tur var stanna henne själv till b-hindret.
Gjorde om hela på nytt och då hoppade hon bättre, men spänt. Femman bra, men sexan gjorde jag en såååå typisk Hillevi-tabbe. Känner att vi ligger lite stort, och då istället för att ha is i magen och ta tillbaka tryckte jag såklart på. Men klok som hon är så trampade hon även här om och räddade mig. Hon skruvar sig och med vilja lyckas hon ta sig över utan att riva trots att jag var före, åh himla söta bästa hon ♥
Sista två hindrena hoppade hon bra, så vi slutade på 8 hinderfel och sen 5 tidsfel. Men jag kan inte vara annat än kalasnöjd!! Det känns som om det är nu hon får börja ta i lite, men hon gör det ändå med lätthet och det känns så himla skönt :)))

Hon är verkligen världens bästa, och jag är himla glad att hon trampade om när hon gjorde! Jag jobbar ju med att våga vänta och lita på att hon hoppar utan att behöva göra det på fart. Det bevisade hon verkligen att hon kan :) Och förutom till kombinationen och 6:an så är jag väldigt nöjd med min egen ridning om jag får säga det själv, det är helt klart påväg åt rätt håll :D

Nu blir det en veckas gaaaalet välförtjänt tävlingsvila, och sen åker vi till NORF den 10 juni som avslutning på terminen! Är redan supertaggad att göra ännu bättre ifrån mig :D

edit: Får ju såklart inte glömma att tacka bästa hästskötar-Johanna för hjälpen :D ♥

Här är de bra sprången från 1,10 ↓ Bilder kommer!!


Visst ser det enkelt ut? :)))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: