Lektions DM i hoppning 13 maj 2012, NORF


Idag har jag och min kära lilla bästhäst varit på äventyr igen då! :) Distriktsmästerskap för lektionshästar var det som gick av stapeln på "grannklubben" NORF. 

Eftersom jag valde att bara starta sista klassen blev det lite sovmorgon :) Jag åkte upp till stallet strax efter 8.00, och då fick Pepsi chilla lite i hagen medan jag packade iordning det sista, mockade och kikade en kortis på tävlingen som var hemma. Sen tog jag inne henne för ett bad! Det var alldeles lugnt och skönt i stallet, och vi kunde fixa i lugn och ro. Underbart!! :D Egentligen hade jag inte tänkt bada, men igår när hon kom in efter en heldag i hagen så hade vi inte så mycket att välja på ;) Skitungen!

Efter lite betning och en kort skogspromenad för att torka lastade vi på och rullade vid 11.00 mot NORF. Jag trodde att allt skulle gå fortare än vad det gjorde, drygt! De var riktigt sega trots så få starter som det var, så speciellt bråttom fick vi inte.

Gick banan och kikade på de söta små ponnisarna innan Pepsi fick komma ut och skritta fram. Det var en minst sagt okoncentrerad häst jag satt på kan jag säga, det är ju så kul när halva stallet är på plats sa hon! (Tror det var totalt 12 lektionshästar från oss som åkte!) Vi brukar ju liksom vara "ensamma", eller bara nån mer. Så ja, att leta efter kompisarna tyckte Pepsi var lajbans!

DM klass 90 cm, Bed. A stil
När jag red fram var hon väldigt av och på, överlag rätt matt och tyckte att gå fram för skänkeln är onödigt! Rätt stel var hon dessutom, och så red jag inge vidare heller. Nej, framridningen var inget att hänga i julgranen direkt. Men jag tror att hon gjorde en liten fuling, för så fort jag vände upp mot räcket första gången lägger hon av världens bock, haha! Hon sparade sig tills det blev roligt så att säga ;) Galoppombyten är också kul sa hon! :D I alla fall så var jag nöjd med att hon var så hoppglad, det smittar verkligen av sig :))) 
Inne på banan skötte hon sig prima, blev inte speciellt spänd alls. Lite att hon inte var riktigt så fokuserad som hon brukar, men jag tror att kompisarna som var på plats fick hennes tankar på lite andra håll. När jag fått startsignal och fattat galopp var det full fart som gällde! Hon taggade till och tutade på fortare än vanligt, sötan ♥ Överlag var hon jätteduktig som vanligt, men jag tyckte det blev lite orytmiskt. Skulle försökt ta tillbaka lite till, och inte ridit i korsgalopp första svängen :P Menmen! På linjen mellan 6 & 7 vet jag däremot inte riktigt vad som flög i henne!? Ni får titta på filmen själva, men vi fick i alla fall inga fel för det :) 
Vi slutade på 0 fel och 49 stilpoäng, vilket jag inte trott om stilen! Men det var kul!! :D Resultatet räckte ända till en andraplacering, och att Pepsi tyckte det var dökul att springa ärevarv var det ingen tvekan om hihi ;)




Visst är hon söt? Jag tror hon har saknat att hopptävla lite nu när vi haft två vilohelger och en dressyr! Älskar verkligen när hon bjuder på så bra och letar hinder :))) Det blir superkul att rida då! Men som sagt, lite hastigt och ojämnt flyt och jag måste hålla ihop lite till tycker jag! Vi jobbar på't ;)

Finaste pluttan, en massa bilder kommer! 



Kommentarer
Postat av: Lena Löfgren

Grattis igen till en kanonplacering! Härligt jobbat och ni är så fantastiska ihop :-) Ha en underbar vecka.

2012-05-14 @ 09:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: