22 maj 2012


Tisdag idag, en överlag ganska vanlig sådan!

Imorse hade vi en och en halv timmas sovmorgon, gud vad det var skönt!! :) Måste typ hört i sömnen att det regnade, för vaknade sur för att det får inte regna innan lördag. Jag vill inte tävla på geggamojja! I alla fall så var jag när jag vaknade bombis på att det hade regnat, vilket det också hade när jag kikade ut! Läskigt :P Men tur att det bara var någon supermega åskskur som laddade ur, för under dagen har det varit kalasfint och allt har torkat upp :D

Åkte i alla fall till skolan för att ha tre helt okej lektioner, och sen bar det upp till stallet. Även idag var jag galet oeffektiv till en början, men det är himla skönt ibland att glida runt, chilla i solen och hänga med fint folk ;)

När min skrutt ätit färdigt sin eftermiddagsmat så var det ju mys och borst som stod på schemat :D Hon är himla gosig nu, och hon tyckte om att bli ryktad! Riktigt fin och blank blev hon, som hon ska vara :) Dessutom var det ju tisdag, vilket innebar att Pepsis tre små kompisar kom för att gosa ;) (tre ursöta tjejer i nybörjargruppen som alltid kommer innan sin lektion och gosar med Pepsi medan jag borstar ;)) 

När hon var ren och fin gick vi ut i solen och betade en stund, och pratade med Emma :) Av någon anledning är det himla skönt och mysigt att gå ut och beta, kan vara för att hästarna blir så nöjda och glada? Känns så fridfullt på nåt sätt! :)

Pepsi fick vila från en av sina lektioner, så hon fick stå i boxen medan jag mockade och fixade. Efter lite mer mys och även det obligatoriska hejdå-godiset så var det dags för mig att gå på fodervärdsmöte. Inte vidare värt, men gott fika hade Johanna bakat i alla fall ;D

Imorrn är det lång och dryg skoldag, men sen kommer torsdag och då har jag Pepsi :))) Vi ska hitta på en himla kul grej som vi inte gjort på alldeles för länge, tillsammans med Maria och Domis!

Kram H




Kommentarer
Postat av: Therese

Sv. Härligt :D nej tyvärr kommer jobba hela helgen, skulle startat på söndagen men glömde bort (konstigt nog) att de va vår öppningshelg ;p

2012-05-22 @ 22:40:30
URL: http://tesskliintestam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: