13 mars 2012


Hejsan!

Åh underbara ledighet! Tänkte på't när jag red förut: Fan vad jag skulle göra allt för att få ha det såhär varje dag!! Känner mig skapligt otaggad på lång skoldag imorgon :( Nu när det är så mysigt väder ute dessutom, då ska man sitta inlåst i åtta timmar. Bläääää!

I alla fall, jag har njutit av att vara ledig! Sov rätt länge idag också, innan jag trampade upp i blåsten till stallet. Mockade innan jag tog in henne för borstning och lite bentvätt. Hon tyckte nog mest synd om sig i heeela världen när hon var tvungen att stå i duschspiltan (inte hennes favvoställe, hon blir alltid otålig där inne) och bli ompysslad, samtidigt som hon var helt själv i stallet och dessutom hade massa smarrig lunch som väntade i boxen. Ställde henne i alla fall på gången istället när jag spolat bena, och där trivdes hon bättre :) Hade självklart rullat sig grundligt, älskar när hon är grå och dammig och det typ inte går att få bort, eller? Men det blev bättre efter en stunds ryktning :) När vi var klara fick hon äta medan jag också åt och plockade fram lite grejer. Bruna var vi idag, nya BR-schabraket från Göteborg och HV-polo-lindorna vi vann från Charlies :D Supersnygg blev hon! Tyvärr hann inte Emma fota så det blev inga bilder :(

Strax efter klockan ett körde vi i alla fall på dressyrträning! Ett litet eget inlägg kommer senare tänkte jag :) När vi var tillbaka i stallet borstade jag av henne, stretchade och släppte sen ut henne direkt så att hon kunde få njuta av det fina vädret :) Tror hon tycker det har varit najs att få vara ledig från lektionerna två dagar, och dessutom fått gå ungefär dubbelt så många timmar i hagen som vanligt i det fina vädret :D Be mine... ♥

Pysslade lite allmänt i stallet med allt och inget innan jag cyklade hemåt med Amanda. Har inte hunnit med mycket mer än middag so far, och snart blir det Top Model Sverige tänkte jag. Håller på och försöka byta lite Pepsi-dagar hit och dit inför tävlingarna, inte det lättaste! Ännu en gång: Be mine... ♥

Back to reality imorrn då, usch och fy.

Kram H


Kommentarer
Postat av: Therese Klintestam

sv. Tack för kommentaren och kul att du gillar bloggen! :) Vi lär ses på flera tävlingar i vår, hästen du rider är superfin och grattis till placeringen i helgen! :)



Ska försöka skriva mer om foto och utrustning :D

2012-03-13 @ 20:42:42
URL: http://tesskliintestam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: