1 mars 2012


Godkväll!

Sovmorgonen satt som en smäck och jag var till och med nästan pigg när jag klev upp imorse :) I skolan hade vi två lektioner, varav en var första i matte D. Ingen rast och ingen ro här inte! 
När vi slutade vid halv ett så blev det lite risgrynsgröt innan jag tutade upp till stallet. Blev en lång eftermiddag/kväll där, men det är alltid mysigt :) 
Eftersom Maria har gått och blivit sjuk fick jag agera hästvakt idag. Började med att longera Doma en kortis i ridhuset när jag kom, hon var dutti! När jag var klar borstade jag Viktor innan det var fodringsdags. Fixade hos Doma sen med mockning, vatten och lite iordningplockning innan det var Pepsis tur :) Hon stod lagom ledsen och tittade på mig när jag borstade Viktor stackarn :( Van att alltid få vara i centrum, lilla stjärnan! ;)
Tror hon därför blev lite glad när jag kom och borstade och myste (y) Tvättade även igenom den inte alltför fräscha brunst-svansen ordentligt, friserade manen en snabbis och kliades lite. Bra och gosigt humör var hon på även idag :D
När hon gick upp på lektion sen så mockade jag, vilket tar typ tre år nu när hon sprider runt allt hösilage i torven. Hoppas att det kommer från en ny skörd snart, en som hon gillar bättre! Hos Viktor däremot fanns inte en enda skymt av hösilage, så där gick det på ett kick att mocka.
Vid klockan 7 var det möte, så i väntan på det kikade jag lite på lektionerna och kollade tävlingsmailen. Mötet var inför Div. III-hoppningen, riktigt trevligt :) Ska bli sjukt kul både med hoppningen och dressyren!! :D Haha, som väntat drog det ut lite på tiden då det är lätt att dra in på sidospår, men det gör inget eftersom jag numera är så gott som friiiii från allt som heter plugg! :)))
När vi i alla fall var klara så gjorde jag iordning Domas dumma mugg som smugit sig på, innan snällaste mamma kom och hämtade mig. 

Imorgon ska jag göra en superläskig grej, men OOOJ vad vuxenpoäng jag kommer samla! Kommer typ döö av nervositet, men det kanske är så det är att vara vuxen? ;) Jaja, får ta det som det kommer helt enkelt!

Nu måste jag nog sova!

Kram H

Div. III hoppning Åtvidaberg 2010...






Kommentarer
Postat av: Karin

Ska du hålla lektion? (nyfiken)

Behövdes jag i laget? Jag har skrivit upp datumen men vill helst inte planera för att jag måste rida, men ställer givetvis upp om det behövs!:)

2012-03-02 @ 19:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: