7 juni 2012


En hel del har hänt sen sist, och tyvärr måste jag meddela att uppdateringen här kommer att förbli lite halvbra fram tills mitten på nästa vecka. Nu är det ju nämligen slutspurt i flera kurser innan sommaren, och då jag som många andra är mästare på att skjuta upp trista grejer blir det jobbigt. Men det löser sig, det gör det alltid! ;D

I tisdags var det dags för årets upplaga av gymnasieslaget. Haga var grymma och tog hem hela grejen! Härlig stämning och kul var det, hihi :) Slutade dessutom tidigt så jag hann med en hel del mys och pyssel i stallet innan mamma hämtade mig. Hem och fixa lite och sen vidare till Emma som fyllt 18 år, grattis bästa du!! :D ♥



Emma hade bjudit hem klassen + sina bästa vänner på fest, och det var trevligt! :) Kan inte påstå att jag är någon festprisse direkt, haha. Men kul i alla fall! Kom hem rätt sent, så en sovmorgon satt bra på nationaldagen :D

Igår då åkte jag och mamma ut till Hööks. Har ju inte hunnit besöka stans nya butik ännu, men den var fin! :) Lite småplock fick följa med hem, en grimma, sporrar och stövelstrumpor. Sånt som går åt med andra ord ;) I stallet på eftermiddagen myste jag och ryktade min fina :D På kvällen hände inte mycket, försökte plugga men det gick väl sisådär som vanligt...

Idag var det back to business, men torsdagar är nästan barnlek (y) På keramiken avslutade jag mitt slutprojekt, imorrn blir det betygsprat så håll tummarna ;) Svenska och matte hann vi med också, mindre kul men det gick hyfsat fort! Känns dock förjävla ovärt att börja med ett nytt kapitel nu i matten, som om man kommer komma ihåg nåt efter sommaren liksom!!

I stallet fick min häst chilla i gräshage en stund (nöjd tjej!) medan jag mockade och fixade. Under tiden hon åt eftermiddagsmat sen satte vi upp en ny tillfällig sommarhage med massa mumsigt gräs :) Den kommer garanterat att uppskattas av de fyrbenta ;D När vi var klara hann jag och Pepsi med den dagliga dosen av rykt och mys, innan hon skulle på lektion. För min del blev det arbetsdag då vi ska byta underlag i ridhuset, och sen lite möte. 

Egentligen borde jag råplugga franska nu till vårt slutprov imorrn bitti, men jag är ju som ni vet ingen hejjare på att göra det jag borde :P Men det ska nog gå bra! 

Kram H

Ridhusfix ↓




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: