29 juni 2012



God kväll!

Gårdagen var rätt fin :) En helt vanlig dag, som innehöll jobb från 7-16 och därefter stallkväll med lite kort bästismys ♥ 

Imorse var det jobbardags igen kl 7, dock var det ju idag som jag fått byta min eftermiddag så jag slutade redan 11 :) Ett alldeles lagom pass helt enkelt! Cyklade upp i lite halvstorm till stallet och där blev det smörjning för hela slanten, blandat med lite struntprat med Michaela ;) Haha, kulkul! Pepsis box var redan utgrävd, men putsningen fixade jag så nu är hennes "ridskole-grejer" fina även dom (y) Äckligt stor skillnad blev det på både sadel och träns, för det var inte direkt igår jag smörjde dem om man säger så.. Fy skäms!

När allt var iordningfixat på den fronten köpte jag mig en Gorbys till lunch. Hade nämligen varit duktig och ställt in matlådan i kylskåpet på jobbet, och glömde den självklart där -.- Men med två bitar av Marias supergoda tårta var jag mätt och nöjd ;) 

Vid en två var det dags för Pepsi att kliva på transporten och rulla iväg hem till ridskolechefen Cissi, och årets sommarbete. När vi var framme släpptes de i en liten tillfällig hage, medan vi inväntade de andra. Jag plockade upp kameran, och Pepsi var ursnygg när hon spang och visade upp sig. SÅ JÄVLA BESVIKEN blev jag när jag insåg att kameran legat på ON hela natten och  inte hade en gnutta batteri kvar :((((( Fick i alla fall låna snälla Carros kamera lite, så några bilder blev det. Bjuder när hon har skickat såklart :)
När alla var på plats promenerade vi nån kilometer till den stora hagen. Hästarna var oväntat lugna och Pepsi var bara allmänt glad :) Dock var stackarn supermega-öm i fossingarna när skorna var avdragna, men som tur var kunde vi gå i gräskanten i stort sett hela tiden. Pluttisen ♥

När vi släppte dem sprang de nåt varv, men sen drog de ihop i sina små flockar direkt och började käka. Pepsi saknar nog Steffie, men Mamba duger fint tror jag för de burkar i alla fall hålla ihop under somrarna :)

När allt var klart åkte vi hem till stallet igen och där blev det glassfika, tjejsnack och senare hemfärd. Himla tomt och trist blir det nu, utan min vackar flicka att spendera timmar med varje dag. Men klart att hon är mer än värd 5 veckors gräskäkande och vila, och helt lär hon inte slippa mig i alla fall ;) Det går jag inte med på, hihi!

Kram H




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: