16 juni 2012


Började sommarlovet med en sovmorgon :) Chillade sedan hemma hela förmiddagen, då jag inte riktigt kände för att cykla upp till stallet i regnet. Fick lite smågrejer gjorda, men inte så mycket. haha. 

När jag ätit lite mackisar med bacon så hade det nästan slutat regna så då cyklade jag iväg. Kom perfekt, för min fina lortunge hade precis ätit klart och var redo för borststund innan det var utsläppsdags :) Hon hade gått lektion ute i regnet på geggamojja-banan eftersom vi håller på att byta ridhusunderlag, så ja. Ni kan ju tänka er hur ren och fräsch hon var ;) Efter en timmas pyssel och rykt började hon likna sig själv, så då fick hon gå ut och käka gräs. 

Mockade och gjorde fint i boxen innan jag hade tänkt packa veckans påsar. Men när jag kom ut höll hennes fadder på att packa, och ville gärna göra alla själv tillsammans med sin kompis. Himla snällt, tackar ju inte direkt nej till att slippa ;)

Hade lite planeringsmöte med Lina inför en Pay and Jump som vi ska ha i augusti, är supertaggad :D Det var så roligt förra året, och jag hoppas det blir minst lika bra i år! Det tror jag! Kommer ju dessutom att vara nytt och fint underlag i ridhuset, så den största "missen" kommer att vara fixad (y)

Efter mötet så hann jag smörja och göra ett av mina träns fint, bara två kvar sen är allt fint och rent :) Har dessutom tvättat alla skitiga schabrak, skydd osv. Blir så himla mycket roligare att börja använda grejerna i höst sen när allt är fiiint och nästan som nytt :) Grym ordning blir det i skåpet också, det gillas!

Åkte hem när stallet stängde och hemma sysselsatte jag mig med att renskriva två protokoll och lite annat. Vid halv åtta sen mötte jag upp Emma för att åka tillbaka till stallet och kvällsmata pållarna :) Mysipys! När jag sen kom hem igen så väntade mumsig curry-kyckling, Forrest Gump och massa chips och popcorn. Bra lördagkväll!

Kram H



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: