Björkös Tuffa Viktor ♥


Oavsett vad så kommer du alltid att ha en alldeles speciell plats i mitt hjärta ♥
Det var trots allt du som lärde mig grunden till ridning. Det var du som jag tyckte var så underbart rolig att rida. De var du som alltid envisades med att rymma ut ur boxen, oavsett om dörren var stängd eller en skottkärra stod ivägen. Det var du som lyckades bocka av mig två gånger, när du blev lite för glad och jag var barbacka. Det var du som alltid ville komma hem i förtid från sommarbetet. Det var du som jag gjorde nästan allt med, första gången.

Även om vi vuxit ifrån varandra mer och mer, så lovar jag att jag aldrig kommer glömma dig.
Jag har så mycket att tacka dig för, vilket jag såhär i efterhand borde gjort bättre. Men jag vet att detta var det bästa för dig, och du förtjänar att få galoppera evigt fri och gränslös på Trappalands gröna ängar.


Vila i frid världens finaste lilla Gotlandsruss, Björkös Tuffa Viktor. 30 juni 1998- 6 juli 2012

♥ ♥ ♥





















































Ibland är livet allt bra orättvist... :(


Kommentarer
Postat av: ida

Underbara pluttis, kommer sakna honom enormt. Han var den som fick mig att ändra uppfattning om ridningen, från att avsky det till att älska det, tack vare han fortsatte jag rida och det är tack vare han jag är här idag! Bästa pluttis <3

Svar: <3
Hillevi (:

2012-07-06 @ 22:38:26
URL: http://iidaakarlssoon.blogg.se
Postat av: Emelie

Naw lilla Viktor plutten. Emilia och jag hade gråt party på RKF när vi fick veta att han inom kort skulle åka till trappalanda :,( Kommer att sakna den lille envise ponnyn! Och defenitivt tusen styrkekramar till dig Hillevi, som nog har det jobbigast av oss alla!

Svar: Ja, vi är nog många som kommer sakna honom. Tack!
Hillevi (:

2012-07-06 @ 22:51:19
Postat av: Jeanette

Svar: Tack så mycket. :)

2012-07-06 @ 23:28:29
URL: http://jeeanette.blogg.se
Postat av: Carro

Styrkekram! Men ibland är det tyvärr så att det värsta för oss är det bästa för dem och då är man ju trots allt skyldig att göra det rätta, även fast det gör ont. Han har det nog bra nu med Zorino och alla andra.

Svar: Tack! <3 Jo, tyvärr är det väl så. Och ja, de har det säkert toppen.
Hillevi (:

2012-07-07 @ 09:17:09
URL: http://carolinedjerf.blogg.se/
Postat av: Therese Klintestam

Men åh :( vad hände?

Svar: Ja :( En akut skada i ljumsken på sommarbetet, så han kunde inte gå och fick tas bort direkt på plats :'(
Hillevi (:

2012-07-08 @ 21:43:44
URL: http://tesskliintestam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: