17 januari 2012


Dagen började übernajs med en sovmorgon! Då jag inte sovit längre än till max åtta sen förra tisdagen var det riktigt välbehövligt och skönt :) I helgen är det knappt ett enda dugg inplanerat för ovanlighetens skull, tråkigt och skönt på samma gång! 

Lektionerna flöt i alla fall på och gick ganska fort. När vi slutat vid halv tre åkte vi spåris upp till stallet som vanligt :) Fixade lite allmänt innan det var dags för eftermiddagsfodring. Enligt min lilla "planering" av eftermiddagen så tänkte jag vara klar med allt runt 5, halv 6. Glöm och dröm, heh :P 
Gjorde ett ryck efter fodringen och fixade i ordning i foderkammaren, fyllde på foder osv. Bra blev det :) Sen mockade jag hos båda hästisarna innan lektionerna började, och därefter blev det långborstning och finputsning av min fina! :) Hon hade på nåt vänster sovit så att hon blev riktigt smutsig under täcket, men magicbrush+mjukborste+ryktborste+putshandske fixade det super i alla fall ;) Hon blev riktigt mjuk och fin, och enligt henne skadade det nog inte heller att två snälla pappor skämde bort henne med knäcke och morötter :) 
När jag var klar provade jag täcket och bootsen på henne! Bägge satt som en smäck, såå skönt :D Speciellt bootsen, har ju varit lite problem med hennes stoooora hovisar :P Lyckades fånga henne på bild, men kan inte hitta sladden till mobilen så det får vänta lite.

När jag var klar (hmm ni vill inte ens veta med hur mycket jag hade dragit över tidsplanen ;)) så kom snällaste mamma och hämtade mig :) 
Här hemma har jag ätit och pluggat lite. Nu ska jag fortsätta läsa min engelska-bok!

Imorrn har jag Pepsi :D Jag och Amanda ska ut i skogen i mörkret, så då ska bootsen invigas :) Ska bli supermysigt! Har bytt dagar och hållt på lite den här veckan så jag har henne på torsdag också (y) Då ska vi ta lite markarbete->hoppning tänkte jag :D Det blir skoj, och spännande att se hur sprallig hon är. Hihi! ;)

Kram H

en mysig bild, tagen på en skrittur i somras tillsammans med Emma och Pari i kvällssol :) sommar ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: