28 februari 2012


Hejsan på er!

Gillar dagen, har varit alldeles lagom på många sätt och vis och hunnit med en hel del! :D
Började med en sovmorgon för att sedan åka till skolan och ha två lektioner. Efter lunch bar det upp till stallet :) Kikade lite på när ridlärarna hade hoppträning innan jag borstade och friserad lilla Viktor lite ;) Medan hästarna åt sen så hängde jag med Emma upp till ridhuset för att löshoppa Pari en kortis. Duktig var han och riktigt glad!! :)
När det var klart mockade jag båda boxarna innan jag började borsta Pepsi, hann dock inte mycket mer än borsta av ordentligt och mysa lite innan nybörjarbarnen rullade in.
Hoppade nämligen in och jobbade en liten sväng idag :) Först hade vi teori, guldstjärna till snällaste hästen Måns säger jag bara! Barnen fick träna på hästens delar genom att sätta fast post-it-lappar på Måns, till och med på mulen gick han med på :) Det var lyckat! Sen gjorde vi iordning hästarna och gick upp, och under tiden de red tog jag in lite hästar och hjälpte nästa grupp med lite upprop osv. Delade även ut hästar till sista grupperna, då det missats. Ett riktigt bra pass blev det, och det flöt på bra och var kul helt enkelt! :)
När allt var färdigfixat fortsatte jag där jag var med Pepsi, med andra ord lite ryktning, innan hon skulle upp på lektion och jag hemåt. 
Nu måste jag duscha, plugga och sova. Imorgon har vi nämligen slut/nationellt prov i Matte C mellan 8.10-12.10 och då gäller det att vara utvilad! Har handlat in en massa gottit som jag kan tröstäta om det inte går som jag tänkt, haha ;) Borde verkligen plugga på't ordentligt idag, då jag inte gjort det överhuvudtaget hemma :/
Menmen, min kära väns citat "80 % är hopp och tro" brukar ju funka hyfsat ;)

Förresten har jag fixat en superbra grej! Min kära mamma ska hjälpa mig med det på torsdag, och jag tror det kommer bli superbra :D Vad det är får ni veta då!

Kram H

Bild från i höstas by Emma! :) Hoppas fälten blir riktigt bra snart så att vi kan buuuusa där ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: