20 februari 2012


Idag har mitt humör växlat från topp till botten, jobbigt men det är en viss "grej" som jag stööör sönder mig på. Det förstör ALLT och jag blir bara så grymt besviken och irriterad. I alla fall, vi fokuserar på de bra stunderna tycker jag :) Det har varit en fullspäckad dag!

Började morgonen med att fota kissen, som jag skrev och visade i förra inlägget :) Sen kom Maria och hämtade mig för att åka upp emot stallet (Taaack! ♥). Där var det stalldag för nybörjare, med andra ord en salig röra!
Idag var det i alla fall Pepsi-dag!! :D Hade planerat att rida ut tillsammans med Maria och Doma, men då isgatan inte gett med sig så var det bara att glömma och drömma. Tog in henne och borstade en snabbis för att sedan rida ett dressyrpass i ridhuset. Hon var, som vanligt nu för tiden, riktigt glad och positiv :D Åh, jag blir så glad av att rida henne så ni anar inte ♥ Hade inga större krav, men hon var finis större delen av passet i alla fall :D I traven satte hon några riktigt fina skänkelvikningar och i galoppen ett par klockrena byten :))) Busade lite gjorde hon också, men det får man om man har gått lugnt i helgen ;)
Imorrn blir det clinicen, och vi är grymt taggade :D Känns bra ändå att ha checkat av och tagit loss lite idag, och så hoppas vi på att hon är lika glad imorgon! Har en känsla av att hon kommer vara lite på så att säga, men man vet aldrig ;)

När vi ridit klart så fick hon äta lunch och under tiden hade vi tävlingsmöte. La en proposition till vårens ridhästdressyr den 13 maj (som jag tyvärr missar, då lektions DM i hoppning är samma dag) och fixade lite annat smått och gott!
På eftermiddagen mockade och pysslade vi i stallet, förbättrade bl.a. påspackningssystemet Enormt :D När stallet var klart och vi även hunnit med lunch och fika så hjälpte jag Maria att rida Ella medan hon red Doris. Det gick helt okej måste jag säga ändå och hon var duktig :) Dock fick jag en mindre näsblodsattack när vi skrittade av (tur att det inte var förrens då) men vi hittade en papperstuss, haha!

När vi var klara var det insläppsdags, och under tiden pållarna åt så passade jag på att smörja Pepsis sadel. Välbehövligt! När jag var klar myste jag lite med henne, ryktade en stund och självklart fick hon sin dagliga dos morotspelletts :) Fick sedan skjuts hem av snälla pappsen! :D

Imorrn blir det tyvärr ingen fotografering av Karin och Poppsen, för de hade fått byta till en senare träningstid så då måste jag stressa till clinicen. Och stressa när jag ska fixa iordning Pepsi är något som jag verkligen inte tycker om, så vi får ta det en annan dag helt enkelt :) Dock följer jag med Lina och Cobbe upp till sjukhusfältet i alla fall, det blir skoj! Ska även försöka hinna börja på lektionshäst-bilderna tänkte jag :)

Kram H



Lite sommartjock kanske? ;) Men oj så snygg, min biff!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: