18 februari 2012


Dagen blev inte riktigt som jag tänkt, men helt okej ändå! Det sugiga vädret var det som förstörde, men man kan ju inte få allt här i livet. Right? 

Började i alla fall morgonen med att sova ut och chilla lite allmänt. Bakade en sats med kärleksmums till min kära mamma, då hon fick i alla♥dag-present av mig att välja valfritt bakverk. Har inte smakat än, men jag tror de blev bra! :)

Vid lunch, eller ja lite senare, övningskörde jag upp till stallet. Svängde förbi McDriven också för att plocka med mig lite lunch ;) När jag kom upp möttes jag av en sötnos som stod i hagen precis vid parkeringen. Förvånad blev hon allt när hon såg vem som klev ur bilen, dessutom med en påse i handen :)
Mockade åt tottopållarna som då redan hade fått gå ut i hagen, och sen skulle jag ha följt med Emma upp till fältet och fotat. Dock var det en liten kossahäst som ville ridas, så då följde jag med upp till häst istället :) Kossahästen heter Ella, och det är verkligen inte en överdrift att säga att hon måste ha kossor i släkten alltså! Haha, stackarn ;) 
I alla fall, Ella är en lektionshäst som kom till oss i somras. Hade då redan varit på ridskola flera år, så en mycket rutinerad dam på 17 (?) år. Hon är väl under igångsättning efter diverse hältor nu kan man säga! 
När vi skulle ge oss av började det självklart regna, och jag som i stort sett alltid rider utan vantar ångrade det för första gången denhär vintern! Som ni kanske räknat ut var underlaget inte optimalt, framförallt inte utan snösulor. Dock ändå inte så illa som man skulle kunna tro, utan det gick att rida hyfsat i alla gångarter om det gick kontrollerat till. 
Ella, som inte är i skogen alltför ofta, tyckte det var svinkul och gasade på som bara den. Stundtals var hon riktigt jobbig, men efter ett tags arbete släppte hon till helt okej! Jobbade mycket med att hon skulle ha en lugn takt, och komma loss i sidorna. Under omständigheterna (regn, kramsnö, svinhala lädertyglar, frusna händer, stel och stark pålle) så måste jag väl ändå säga att jag är ganska nöjd, fick i alla fall igenom lite tycker jag :) Stor skillnad från början till slut. Och vet ni vad det bästa med att rida andra hästar är? Jo, att man inser och blir påmind om hur sjukt bästig ens egen stjärna är :D ♥
Men det vore nog trevligt att rida henne nån mer gång, med lite bättre förutsättningar ;)

Tillbaka i stallet så var det nästan stängningsdags. Hann pussa en snabbis på finis, åååh hej dåligt samvete! Men imorgon DÅ ska hon få en riktigt lång och härlig mys- och borststund! :D Innan vi drog oss så lördagsfikade vi, och det var aaaapagott! Maria hade dock fubbat lite och köpt fikat, men det gjorde inget ;)

Nu på kvällen har jag checkat in Mello, och bläääääääää säger jag bara. Vad tänker alla j*vla svennar med som skickar vidare ännu en äckel-gubbe?! Fast egentligen bryr jag mig ju inte tillräckligt mycket för att rösta överhuvudtaget :P 

Nu ska jag samla ihop lite välbehövliga vuxenpoäng genom att skriva klart mitt första riktiga CV! Gaaasch!

Kram H

Visst skulle man nästan kunna förväxla henne med en koooooo? ;)



Kommentarer
Postat av: jessie

Ella i ingen ko:O..haha hon ä superfin red henne en hel del när hon stod på ekenryttarna, maffig häst som kan gå rikitgt bra med rätt ryttare:)

2012-02-19 @ 13:15:57
URL: http://4-everexistwithyou.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: