3 december 2012

Helgen har verkligen varit himla bra, och jag har inte haft en sekund till övers för er. Men nu så! Jag har från och med idag gått in i lite "lov-mode", sådär typ 3 veckor för tidigt haha ;) Nej men vi har faktiskt inte alls mycket kvar att göra i skolan nu innan jul, och sen efter jul kommer det att bli gryyyyymt! Jag kommer totalt bara att ha 10 lektioner i veckan :D Chillidill!

I alla fall så inledde jag dock lovet på ungefär sämsta möjliga sätt, genom att vakna dunderförkyld :( Inte okej! Menmen, det har inte fått hindra mig :) Lördagen bestod av sovmorgon, hoppträning och en massa stallpyssel inkl. veckans påspackning. På kvällen sen plockade, rensade och städade jag rummet och sen blev det lördagsmys i form av film, chips och godis med pappa och Hugo :) 

Igår var det jobb hela dagen som stod på schemat. Som vanligt full rulle och lite halvkaos, men det mesta blev bra i alla fall :) På förmiddagen mockades hela stallet och sen hade jag en privatlektion, kul! Det var en lite mer rutinerad tjej som rider på ridskolan som kom med sin kompis som endast hade ridit i skritt med ledare tidigare. Lite klurigt var det med 30 minuter och två ryttare på helt olika nivå, men det gick bra och de var jättenöjda och glada efteråt :D Sprang ner och fodrade lite lunch sen innan nästa vistelse i ridhuset väntade. Tur att jag hade klätt mig jäkligt bra, frös inte en sekund faktiskt! I alla fall så var det nu hoppträning som vankades för tre av de andra fodervärdarna :) Himla duktiga var de alla tre och hästarna hoppade riktigt bra, kulkul var det! Tyvärr så fick en av hästarna lite hjärnspöken sista banan och fick för sig att stanna, så att stackars Fatima ramlade av :( Usch, sånt är så läskigt! Som tur var gick det bra med både henne och Chess, men ingen mer ridning för deras del. Så himla typiskt när de varit så duktiga och det hade gått så bra innan!   
Efter hoppträningen, som då givetvis drog ut på tiden, var det hög tid för hästarna att få komma in och käka. Under tiden tog jag en snabblunch och sen var det träning inför nästa veckas luciatåg :) Hästarna fick gå ut sen igen, och då gjordes stallet, påsar packades, och massa annat sånt där pyssel som alltid görs liksom. Med massor av hjälp av fina vänner kunde jag stänga kl. 18, bara en timma försent ;) Nejvars, men det är de där jäklarns påsarna som förstör allt. Den som jobbar på söndagar ska nämligen packa alla påsar som inte någon har packat. Och ja, det blir en hel del kan jag säga er! Jag och snällaste Tuva packade tillsammans kanske knappt 50 påsar, sen tog såklart hösilaget slut -.- Menmen, alla hästar fick mat i alla fall ;) 

Idag är det måndag, vilket betyder att jag redan har varit i både skolan och stallet en sväng. Sjuuuuukligt kallt har vi det idag, imorse var det -14! Dock är det himla fint med snö och frost överallt :) På onsdag ska det snöa ännu mer, så på torsdag blir det årets första pudersnö-bus på sjukhus wiiiie :D



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: