Stallvärd på Hageby Ridskola

Som jag skrev i förra veckan har det börjats med ett nytt litet projekt på ridskolan, som jag ingår i. Tror att det kommer bli väldigt bra :)

Vi har börjat med något som kallas för "Stallvärdar" 3 dagar i veckan. Vi lite äldre i stallet har då möjlighet att "jobba" mellan kl. 16 och 18.30, och hälpa till i stallet medan ridläraren som egentligen jobbar har ridlektioner. Det som ska göras är t.ex. att ha teori med barngrupperna, eftermiddagsfodra, hålla ordning i stallet, vara lite ansvarig och svara på frågor, hålla upprop och hjälpa rideleverna med alltifrån västutprovning till sadling och annat. 

Min stallvärdsdag är torsdagar, och den dagen har jag tillsammans med Johanna och Amanda. Vi turas om, och man försöker alltid vara två stycken. Idag kommer jag att "stå över", så då kör Amanda och Johanna :)

I utbyte mot att vi är stallvärdar kan vi, genom ett visst system, ta ut extra fodervärdsdagar, vanliga ridlektioner i grupperna, privatlektioner osv. Typ det mesta ifrån ridskolan liksom :) Ni kan ju själva gissa vilken av dessa jag kommer utnyttja ;) Helt klart bara Pepsidagar!

Som sagt så tror jag att detta kommer fungera väldigt bra, och jag tror att det får bra respons från såväl elever som föräldrar eftersom det innebär mer "bemanning" i stallet under eftermiddagarna när det är mycket folk och många lite oerfarna som behöver hjälp. Hoppas på det i alla fall! Dessutom tar jag ju varje chans att få rida på min fina lite mera ;) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: