Lokal hoppning NFK 26 augusti 2012

Idag var det alltså dags för säsongsdebut! :) Pepsi var minst lika taggad som jag, haha. Fina knasbollen!

90 cm bed A:stl
På framhoppningen var hon lite mer vild än tam och studsade runt som en liten gummiboll ;) Jo, nog tyckte hon det var roligt allt att få komma ut igen! På banan sen stod hon emot lite till en början, men när hon kom igång blev det braigt :) En enkel och helt ok runda studsade vi runt, dock märktes det att hon har några extra kilo på magen och inte riktigt hundra kondis. Hon ville, men sprången blev helt enkelt inte riktigt så bra som de kan bli!
Vi var felfria fram till sista räcket. Då kollade hon till på hindret bredvid och tappade en gnutta fokus, men eftersom jag kände att vi låg bra så väntade jag bara in hindret. Ett litet skitpet blev det, men usch vilket otroligt dumt skitpet! Vi fick nämligen klassens högsta stil (50 p.) och hade med andra ord vunnit om vi inte petat!! Surt såklart, men är nöjd ändå ;) Resultatet blev alltså 4 fel.



100 cm bed A:0/A:0 två faser
Till denna klass var hon lite tröttare på framhoppningen. Hon slöade runt lite, så jag sa åt henne en gång på skarpen att: Nej, nu måste du fram hörredu! Då blev det sura miner, en tvärvändning och helt plötsligt en ryttare på backen. Haha, nej vadå sto?! :P Upp och hoppa igen och rida vidare bara! Sen skärpte hon till sig lite och vaknade till :) Inne på banan stod hon emot ettan (det som hon tittat på vid sista hindret i 90:n) men därefter hoppade hon bra och flytet var helt ok :) Mot 7:an hade jag för mycket fokus på att hon inte skulle dra emot insläppet, så jag tappade lite i anridningen och hann inte riktigt med. Det resulterade i att jag blev lite stressad och tappade iväg henne ngt, och när jag väl insåg att vi inte alls låg som jag ville så var det redan försent. Så jag "lät henne" stanna, det blev bäst så. Tyvärr var det halt vid det hindret, så hon gled in idet stackarn :(( Men sen red vi på igen, och då gick det finfint :D Skönt att avsluta med det i alla fall! Resultatet blev alltså 4 fel.



Även om det var surt i första och jag klantade till det i andra, så är jag väldigt nöjd med säsongsdebuten :D Kan ju faktiskt inte begära så mycket av varken henne eller mig efter så långt uppehåll liksom! 4 fel i varje klass får vara godkänt ;) Känns grymt kul att vara igång igen, nu kööööör vi!! :D

Och förresten, har jag glömt nämna att jag har världens bästa plutthäst? Jag älskar dig ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: