Dressyrträning för Cissi 29 augusti

Eftersom vi inte började skolan förens vid halv tre idag hann jag med en massa innan :) Gick upp tidigt för att åka till körskolan och köra lite, och sen blev det stallet direkt! 

I stallet pysslade jag lite, mockade, skrev rent ett US-protokoll och fixade lite grejer inför dressyrträningen som väntade kl. 12 :) Tog in Pepsi, borstade och gjorde iordning, och sedan inledde vi passet med en kortare framskrittningsrunda i skogen. 

Det var alltså dags för första ordentliga dressyrträningen sen efter betet, så exakt vad jag kunde vänta mig hade jag ingen aning om. Gissade dock på att vi inte skulle tappat allt för mycket, för hon har känts rätt fin ändå. Inte alls så stel som hon skulle kunna vart.

Cissi såg direkt såklart att vi båda var på superbra träningshumör, så det blev himla tufft redan från början ;) Under uppvärmningen jobbade vi väldigt mycket med att hon skulle sänka nacken, slappna av i halsen men samtidigt bära sig själv och inte hamna på bogarna. Inte det lättaste med fröken bekväm, men hon kan ju!! När hon väl gick med på att vara mellan hjälperna blev hon så himlahimla fin och härlig :D Det är mycket slit och jobb med grunderna för att komma dit, men det GÅR! Bara jag ger mig tusan på't och rider som jag ska, och hon är på humör för't så blir det så himla galet sjukt bra :)))

Träningsupplägget fortsatte sen med mycket samling blandat med lite mellangångarter, förvänd galopp och ett par skänkelvikningar. Men vi gjorde inte direkt några övningar, utan körde i stort sett bara basics liksom. GRYMT BRA var det i alla fall, Cissi är verkligen superduperbra att rida för :) Och när man dessutom är ensam, ja då blir det himla bra. En annan fördel med att rida för Cissi är att hon känner ju framförallt Pepsi, men även mig, utan och innan och vet precis hur hon/vi fungerar. Ååååh, avslutade lite smålyrisk sådär över min underbart finfina pålle ♥ ♥ 

Idag fick vi verkligen till några riktigt apgrymma små delar, när allt bara stämmer och flyter på. Hon bär sig och jag kan bara "åka med". Wiiiiie vad jag gillar dig, min vackra springare ♥

Efter ett stenhårt pass tog vi en promenix i skogen, lika trötta bägge två ;) Pepsi flåsade i minst en kvart, pluttan! Men det märktes på henne att hon var himla nöjd, och jag tror allt att hon tycker det är lite roligt med dressyr. Innerst inne ;)

Hihi, behöver jag säga att jag är mer än nöjd efter höstens första dressyrträning? ;) Nu taggar vi tävling på Ekängen nästa helg!

Självklart ingen som fotade, bara för att det gick så himla bra. Menmen, bjuder på några gamla dressyrgodingar :)








Kommentarer
Postat av: Therese Klintestam

Åh va kul! Vad ska du rida på Ekängen? :) Ska också dit! hahaha

Svar: Ja :D Jag ska rida båda LB-klasserna :) Vad roligt, då ses vi :)
// Hillevi

2012-08-29 @ 22:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: