Ändring i tävlingsplaneringen

Efter lite funderande har jag ändrat en tävling i tävlingsplaneringen jag la upp för nån vecka sen. Den 2/9 skulle jag och Pepsi ha åkt till Norsholm och ridit LB:1 och LA:1, men det har jag tagit tillbaka.
Istället blir det förhoppningvis en lokal dressyr helgen efter, alltså den 8/9, hos Ekängens dressyrryttare. Då får vi en vecka till på oss att träna, och dessutom har de LB:2 och LB:3. Då "slipper vi" debutera LA så pass tidigt på säsongen, och kan ta två lite klurigare LB-program istället. Vi har ju trots allt bara startat två lokala LB:er (ena med vinst iofs :D). Men det känns bättre!
Ytterligare en anledning är att jag inte hört så mycket bra om Norsholms ridhus. Det ska vara väldigt "tittigt" och "läskigt", men mattor som hänger ner från väggarna och ut på underlaget, samt att ena väggen inte är helt tät så den kan både svaja i vinden och släppa in "solkatter". Pepsi blir lätt spänd, så därför tror jag att det inte vore nåt höjdarställe för oss.

Men nu undrar ni antagligen varför jag inte valde Ekängens tävling redan från början. Jo, dels hade de inte kommit ut med några klasser, så då anmälde jag Norsholm för säkerhetsskull. Sen har jag egentligen Pepsi så att det passar bättre till 2/9, men jag hoppas kunna byta med Amanda! Håll tummarna :) Sen har vi lokal ponnyhoppning hemma dagen efter, men jag får väl se till att göra ordentligt med förarbete (och hjälpa till hela söndagen såklart) så att jag kan få missa förberedelserna dagen innan. Det blir nog bra :)

Nästa helg, bara en vecka kvar nu, väntar hoppning på NFK. Sjuuuukt taggad som vanligt!! :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej
Har du tid för att rida någon mer häst några dar i veckan?

2012-08-19 @ 20:15:04
Postat av: Eva

Jag som blev så glad att nån jag kände skulle vara med i norsholm ( våran debut ) så läser jag detta, dessutom skrämmer du ju upp mig nu om deras ridhus., men nån gång måste ju bli den första.Mvh eva.

2012-08-19 @ 20:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: