10 augusti 2012

Fredag idag kom jag på nyss, vilket innebär bästa serien (Terranova :)) och dessutom massa fredagsmys :D Bara 4 dagar kvar tills jag är myndig också :)))

För att vara ännu mer positiv så har detta varit en himla bra dag :D Glad tjej! Tog sovmorgon och åkte upp till stallet vid en elva och mockade och pysslade lite. Sen åt jag lunch med trevligt sällskap innan jag bytte om lite snabbt och cyklade mot körskolan. Tror ni dock inte att det har varit jättefint väder på förmiddagen, men börjar ÖSregna när jag ska cykla in till stan -.- Okej, det var lätt dagens sämsta! 
Körlektionen gick i alla fall bra :) Måste bara bli lite mindre slarvig och köra lite saktare, hehe ;) Efter lektionen cyklade jag tillbaka upp till stallet för att plocka fram lite grejer, och sedan göra min prinsessa fin för ett ridpass :D Det var nämligen ingen av dem som går på ridlägret som ville ha henne idag, så då fick jag äran att motionera henne :))) Vilken otur ;) Tanken var at vi skulle ut i skogen, men dels hade vi inget sällskap (varför föddes jag inte tidigare!?!?) och dels hade det ju regnat en massor så varken skogsvägarna eller fälten var tiptop direkt. Bestämde mig för en framskrittningstur i skogen, med snälla Malin och Olivia som sällskap, och sen premiärridning på nya ridhusunderlaget :) Spännande!
Pepsi var lite latis och stelis till en början, men efter bara några varv släppte hon fiiiint :D Hon var riktigt mysig att rida, om en något matt. Joggade bara väldigt lösgörande och i framåttänk, inte alltför länge. Det var nog så jobbigt ändå sa hon, med stora magen och en kondis som inte är på topp ;) Galoppen orkade hon inte riktigt med, men i traven blev hon väldigt avslappnad och mjuk :) Bästisen, vad jag saknat dig ♥ 
Dock är det så svårt och sluta tycker jag haha, blir jämt lite längre än jag planerat. Det är så kul, och man blir ju liksom aldrig "färdig" heller ;)    
När jag i alla fall var klar så blev det avskrittning för hand och sedan dusch för svettloppan ;) Sen fick hon gå ut och rulla sig och käka gräs i hagen med kompisarna, då blev hon glad :) Under tiden plockade jag iordning alla grejerna (invigde förresten nya schabraket, superfin blev hon såklart :)) mockade och la lite godis i krubban tills hon kom in (för hon fick ju absolut inget innan hon gick ut, nejnej ;))  Bortskämda plutthästen! hihi

När jag var klar kom mamma och hämtade mig och så åkte vi och handlade :) Nu har vi ätit supergod grillmiddag, och ska väl typ chilla resten av kvällen. Försöka skriva lite på uppsatsen kanske dessutom är en bra idé?

Kram H




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: