Lokal hoppning i Åtvidaberg 15 april 2012


Igår blev det en lååång dag, som alltid när man åker till Åtvidaberg ;) Som jag skrev igår, om ni har sett resultaten så undrar ni nog vad som hände i lagklassen egentligen. Det var längesen vi hade ett så dåligt resultat, fast jag måste säga att det nog var längesen vi båda var så glada och det var SÅ kul att skutta runt i alla fall :D

90 cm Clearround
På framhoppningen var hon lite loj till en början så jag längde lädrena ett hål för att komma åt henne. Dock fick jag sota lite för det när jag väl började hoppa fram, haha så söt var hon! Fick värsta sprutten och hoppade super :) Hann tyvärr aldrig korta lädrena igen, men det fick gå! På banan blev hon lite nervös men skötte sig prima som vanligt :D Bjöd på superbra och skuttade runt fint :))) Till sista hindret drog hon lite mot utgången och tog korsgalopp, och sen tittade hon lite på hindret (eller ja, det var nog infångarna som hon var lite skeptisk till) men med lite övertalning så pluppade hon över det också :) Slutade på 0 fel och clearroundrosett, Fina hästen! ♥



100 cm lagklass div. III bed. A stil
För det första var de aaaassega med att få till startlistorna, istället för en halvtimmas paus blev det en timme. Dååligt, men jag är inte ens förvånad egentligen :P Som tur var startade jag ju bland de sista och hade inte lastat ur, så Pepsi hann äta lunch i lugn och ro i alla fall. När det väl var dags för oss och jag precis börjat skritta fram så avbryts tävlingen och det får komma ambulans, så då blev det ytterligare försenat och det var bara att sitta av igen. Men hoppas det gick bra med hon som ramlade av i alla fall!!
På framhoppningen var hon glad och pigg, trodde att hon skulle vara lite trött men icke! Fick inte riktigt rill sprången som jag ville, men hon hopppade bra och var med på noterna :) Bockade en gång gjorde hon också, och dååå var det nära haha. Hej Pepsis öra typ ;) In på banan igen och hon fortsatte bjuda på och vara glad :D Tre första sprången satte vi fint, sen gick det utför :( Kom lite nära på 4:an så hon petade, men inget mer med det liksom. Sen hamnade vi i mellanläge till 5:an (som var relaterat med 4:an dårå) och det blev lite missförstånd. Jag blev passiv och bestämde mig inte, trodde hon skulle vänta men hon klippte av och räckte inte över helt enkelt. Så ett till ner. Svängen upp mot 6:an bröt vi av och fattade rätt galopp, hann inte riktigt igång och hamnade i mellanläge igen. Samma sak, jag missbedömde och hon räddade men fick med sig en bom. Nej fy, dåååligt ridet av mig på de två hindrena!! La en volt och "började om" och de sista två hindrena var vi tillbaka igen :) Så ja, 16 fel slutade vi på totalt. Inte likt oss precis, men man kan ju inte alltid vara på topp. Lyckligtvis hade laget redan 12 fel när jag gick in, så för den skulle var det ingen världskatastrof men tråkigt såklart att göra dåligt ifrån sig när de påverkar alla andra :((
Förövrigt hade vi 48 stilpoäng innan avdragen för felen, trots missbedömningarna, så det var roligt!! :D



Men även fast andra klassens resultat sög så är jag glad :D Att Pepsi var så himla fin och tyckte att det var så kul är verkligen guld värt! Det är verkligen så sjukt galet kul att rida henne när hon är så här på och glad!! Bäääästa ♥ Kanske tappade jag lite fokus bara för att det var så roligt, haha :P
Nej, skämt åsido så var det verkligen jätteroligt så det gör inget att vi slutade på 16 fel. Det var dessutom årets första utomhus ju, och det var många avramlingar, rivningar och stopp, och knappt några nollor. 
Tar med oss gör vi att jag fortfarande måste ha lite mer is i magen och (utan att ta bort någon härlig energi) ta tillbaka henne lite så att vi hittar rätt lättare. 
Men vi tar helt enkelt igen det på nästa hopptävling, som är lektionsDM :) Tagga! Tills dess blir det lite hoppaus och dressyrfokus istället :)

Åh, jag måste bara säga det igen: Världens bästa häst gör mig så lyyyyycklig! Du är verkligen en stjärna ♥

Kommentarer
Postat av: Lena Löfgren

Ni är så himla duktiga och sååååå snygga ihop :-) Stort grattis till er båda och härligt jobbat!

2012-04-16 @ 13:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: