Ett avslutat kapitel


Vet ni vad jag har glömt att berätta? Jo att jag nu efter mycket om och men tagit steget och släppt min lilla B-ponny plutt till sköthäst.

För er som inte hängt med: För mååånga år sen (5 kanske) så fick jag bli fadder på lilla Viktor, eller Björkös Tuffa Viktor som han egentligen heter. Han är ett gotlandsruss som står på ridskolan som lektionshäst. Han var den ponnyn som jag för första gången fick att kröka på nacken och så småningom gå i form ;) Det var Viktor jag red på min första "lokala" tävling, LektionsDM i dressyr på hemmaplan 2008. Vi kom faktiskt trea! hihi :D

Viktor har jag som sagt skött ända fram tills nu, han är den som alltid funnits där i bakgrunden när andra sköthästar gått och kommit lite. Vi har haft en massa roligt tillsammans och självklart kommer han alltid finnas där, min lilla ponnyskrutt! ♥

Men nu har han fått en egen liten delfodervärd, vilket känns jätteskönt och roligt :) Det är han värd och jag tror och hoppas att de kommer ha lika kul tillsammans som jag och Pepsi! Jag känner att tiden tyvärr inte räcker till riktigt som jag vill, och eftersom jag (såklart) prioriterar Pepsi så känns det bra att lämna lilla plutten nu. Men han kommer ju stå kvar i samma stall så det är ju inte direkt som att jag aldrig mer kommer att få träffa honom! 
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: