24 april 2012


Hejsan på er!

Dagen började ypperligt med en skön sovmorgon, och dessutom fick jag vakna till fint väder igen! :) Kanske är det dags för sommaren att komma på riktigt nu, jag hoppas det!!

Skoldagens tre lektioner avklarades realtivt fort, och vid kvart över två bar det upp till stallet och mitt lilla busfrö :) Fyyyyyy tusan så hon såg ut alltså!! Jag tror hon hade badat hela dagen i lera ungefär, vårkänslor? ;) Typiskt att hon ska passa på när jag har bråttom också, men tack vare urgulliga Malin och Felicia hanns hoppningen med i lugn och ro ändå :) Massor Tack hörrni!

Efter lite om och men plockade jag fram en trekombination med 1 språng mellan varje på ena långsidan, 4 galoppbommar som skulle byggas till en oxer på andra långsidan och i mitten ett helt vanligt rättuppstående på diagonalen. Hon var riktigt fin när jag travade fram, ganska lagom på, hittade en bra takt och var mjukare än vanligt :D Brukar ha svårt att komma åt henne i hoppsadeln, men idag gick det minsann!
Galoppbommar är verkligen något vi måste träna mer på, har riktigt svårt för det och det är inte okej! Men efter ett par gånger blev det bättre, får helt enkelt se till att försöka lägga in det oftare :) 
När jag ridit fram så lades hindrena upp och jag hoppade några kortare banor. Fokus var som sagt på att hitta en bra rytm och våga vänta in sprången, inte övertänka och leta avsprångspunkter hela tiden! Sista banan låg det mesta på runt drygt 1 m, och hon gjorde det galant :) Tycker faktiskt att jag var rätt duktig också (y) En gång klantade jag mig dock (men bara en gång iaf!), gjorde precis som jag brukar: känner att vi ligger stort och per automatik tänker fram istället för att korta upp och lägga in ett språng till som jag borde! Men, jag rättade till det nästa gång och sen hoppade hon super på den helt ensamma och ganska stora oxern utan "mellanbommar". Hon hoppar verkligen så mycket bättre när hindrena kommer upp lite, och överlag var vi båda väldigt duktiga idag tycker jag :D Finisen, du är bäst ♥

När jag ridit gick jag en sväng ute med henne som avskrittning och sen var det matdags för hennes del! Efter lite övervägande blev det sen årets första helkroppsbad :) Tror faktiskt att hon gillade det, det verkade så! Spolade bara av henne för att få bort det värsta dammet och sen blev det fleecetäcke på och en kort promenade igen för att skynda på torkningen :) Älskar kombinationen sommarpäls+vårvindar+fint väder för då torkar hon så himla fort ;)

På kvällen var det fodervärdsmöte och därefter hade Pepsi torkat helt och hållet, så då blev det lite kort rykt och mys innan det åktes hemåt.

Imorrn är det låååång skoldag :( Och dessutom har jag inte Pepsi nåt mer denhär veckan :((( Men nästa vecka kör vi på tre dagar, det blir kanoners! 

Kram H





Kommentarer
Postat av: Carro

Jäklar så mötet var igår.. :/ något särskilt som togs upp?

2012-04-25 @ 07:34:56
URL: http://carolinedjerf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: