Galet rolig bus-tur fick avsluta veckan :D


Igår kväll drog jag och Emma iväg på en efterlängtad bus-tur med våra bästa bus-hästar ;) På breddiksfältet och på vägarna i skogen höll de sig lugna, nästan i alla fall ;) Men när vi såklart skulle avsluta med bästa sjukhusfältet då kunde de inte hålla sig längre! Fy tusan vad roligt det var, sa vi alla fyra ;D
De fick dra nästan ett helt varv runt hela och i början var Pepsi lite knäpp :P Hon skulle ligga bakom, men där gick det ju alldeles för sakta så då småbrallade hon litegrann. Sen precis när hon går om lägger hon in ett bockspräng precis när hon accelererar förbi, sötaste ♥
Mindre roligt var att det visade sig när vi kom tillbaka att Pepsi lyckats slita av sig båda bakskorna. Det var lite fuktigt på sjukhus men inte halt på något sätt, men det måste vart där dom flög. Som tur var kom L8 och kunde lära mig och visa hur jag kunde raspa till dem och trycka till framskorna så att de i alla fall skulle sitta några dagar extra :) Idag kom dessutom hovslagaren och slog på nya bak, framskor tror jag hon skulle få nya i slutet av veckan, så det är bra! :)


Hihi, det skvätte lite lera när vi låg bakom på sjukhus så två små prickar kom vi tillbaka som ;) Nöjda som få dock efter ett perfekt avslut på veckan! :D 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: