Lektions DM i dressyr 2011, NFK 2 oktober


Igår spenderades dagen till ära nere på NFK tillsammans med i stort sett hela stallet :) Måste säga att det kändes lite udda att hela 12 till av lektionshästarna var där nere när vi är vana att åka helt själva eller ibland med Zäta också. Men det var roligt! :D Och alla var superduktiga, vi måste varit klubben med bäst resultat på hela dagen tror jag nog! ;)

I all fall, innan första klassen var Pepsi lite tokig och jag var nervös redan innan att hon skulle vara ofokuserad och bara leta efter alla kompisarna hela tiden som var med. Dessutom var det första gången vi startade en lokal dressyr på utebana (för två år sen precis reste vi ut oss, japp ni läste rätt vi reste ut oss, men som tur var har det hänt endel sen dess ;)

LC:2
Så fort jag hade suttit upp lugnade hon ner sig och var fokuserad på mig hela tiden faktiskt!! :) Framridningen var på den stora gräsbanan och Pepsi var fortfarande väldigt koncentrerad, ååh hon har blivit en sån himla duktig flicka! Trots att många av alla hästarna vi mötte och red med kom från stallet lyssnade hon på mig och brydde sig typ inte ett smack om dem! :D Haha, det låter lite töntigt kanske, men ni som vet hur det var förr kanske förstår mig lite ;)
I alla fall så fick vi till en bra känsla och hon var väldigt pigg och fräsch :D Hon sög på bra till bettet, sååå himla bäst att vi har hittat ett delat hon trivs med!! Inne på banan var hon lite spänd första gången vi gick förbi blommorna och domarn, men därefter hade hon full fokus igen och allt kändes väldigt lätt. Hon tappade heller inte bjudningen från framridningen speciellt mycket alls faktiskt. Självklart kunde ju jag alltid gjort bättre ifrån mig och framförallt böjt igenom litegrann till, men domaren gillade oss i alla fall och som slutkommenter fick vi: "Trevlig ritt på lydig och stadig häst". Vi som ALLTID får "något ostadig" osv. Nu ska jag bara jobba vidare med att kunna slappna av och rida litelite till, för hon var ju faktiskt inte alls spänd om man jämför med hur hon kan vara!
Är riktigt nöjd med förklassen och vi slutade på 67,5 % och en fjärde placering av 20 startande! :D

Ryttartest inledande klass, DM
I denhär klassen tyckte jag, trots att det gått bra i förra, att det kändes ytterligare ett snäpp bättre. Jag "vågade" rida lite till och böja mer. Hon låg på och hon tycker det är såå himla roligt att få springa och visa upp sig tillsammans med kompisarna ju ;) Lite bus i ena galoppfattningen men annars var hon bara härligt pigg :D Gick ut med en jättebra känsla och hela laget var väldigt nöjda! Dock är ju DM-bedömningen som den alltid är, det kanske inte har med Åtvidaberg att göra haha! Nejdå men domarna tyckte ungefär såhär om oss (eller ja mig då framförallt): Sitter snett, är allmänt spänd i alltifrån axlar till händer och mellandel, samt blir obalanserad. 60,5% och en 8:e plats av 16. Visst det är ingen dålig procent, men jämfört med förklassen som jag tyckte kändes lite sämre och Amandas 73 % var det ju allt annat än bra, känns väldigt trist :(
Misstolka mig inte, självklart tycker jag det är jättekul att Amanda fick så bra men var jag såå himla dålig jämförelsevis?! Tydligen... Filmen kommer när youtube laddat klart så då kan ni ju få bedömma själva.

MEN, vi ser det ljusa i att jag är KALASnöjd med Pepsi och hon skötte sig verkligen prima hela dagen, alltifrån lastning till inne på banan och vad mer kan man begära?
Antar att det bara är att jobba vidare med min sits och att slappna av, och bli gelé i hela kroppen? Tråkigt som sagt, men så kan det väl va ibland. Vi tar nya tag och hoppas på att Agria ridskolemästerskap går bättre :)












Kommentarer
Postat av: Michaela

har allt hört att hon var riktigt fin i söndags Hillevi! och inte av en Hageby ryttare! ;) det du! finaste hästen på plats fick jag också höra, tillsammans med Mamba och Giza :P



vi är ju bästa klubben, klart vi fick flesta placeringar! :D

2011-10-03 @ 23:16:34
Postat av: Hillevi :)

Naw vad roliiigt :D Och det tycker jag faktiskt att hon var, grymt duktig var hon verkligen!! Nu blir jag ju nyfiken utav vem, du måste sägaaaa ;)

Å vad kul, Såklart hon var finast! <3<3



Haha, lätt att vi är. Bästa Hacheby Ridklubb ;D

2011-10-03 @ 23:34:38
URL: http://nittiofyranollattafjorton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: