Dagens jobbelijobb :)


Idag har det varit full rulle på mig, precis som vanligt med andra ord ;) Jag har hunnit med massa bra och roliga grejer!
Efter en dryg, fast ändå rätt chill, skoldag var det stall som gällde. Kom vid halv tre och började direkt med att borsta min fina, även idag GRÅA, stjärna :) Haha, grymt skitig var hon allt! Sen var det ett par till hästar kvar innan fodring och påspackning stod på schemat. Hade teori med nybisarna om hästens delar, vilket gick bra och det var duktiga! Använde mig av en snäll häst och post-it-lappar, resten får ni klura ut själva :) 
Efter att jag hjälpt dem upp var dett upprop och lite sadling som fick avsluta jobbiiiisch. Hela eftermiddagen flöt överlag på himla bra och det var riktigt roligt när det blev så lyckat! :D Liiiite bättre än i lördags, haha!
Mockade åt mina fina innan det var hög tid att börja borsta på ännu en syyperlerig dam, denna vid namn Doma. Joggade sen en stund på banan, vilket gick lit sisådär. Först var hon tönt och ganska så väldigt pigg, sen hade hon ju gjort av med energin när jag väl fick henne att slappna av så då blev hon lite stretig och tung att rida. Hej mycket skänkel! Nevars, men hon var duktig och jag körde faktiskt lite hårdare än jag gjort tidigare tror jag, och stundtals när jag väl fick igenom det jag ville blev hon finis. Imorrn får hon en välförtjänt skrittur i skogeeen!
Vid halv nio sen kom supersnälla mamma och hämtade mig, och då var det mer än hög tid att åka hem och eeeta middag :) 

Nu ska jag duscha och sen blir det säängen, det behövs!

Kram H




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: