Dressyrträning för Cissi 4 november 2011


Idag var det alltså dags för en välbehövlig dressyrträning för Cissi :) 
Det blev en riktig genomkörare kan jag tala om och fokus låg mestadels på att hon skulle vara loss i sidorna och att hon verkligen skulle ta de små hjälperna. Vi gick alltså ut rätt hårt och bestämt från början och det kändes nästan som lite "fulridning" om ni förstår hur jag menar! Men resultat gav det tycker jag allt och efter en hel massa jobb från oss båda två så kändes det typ suuuper bitvis. Vissa moments vill man bara fånga och stoppa i en burk, magiska verkligen! Det är så himla roligt verkligen att arbeta med Pepsi, trots att hon ganska ofta kan sätta sig på tvären och att det just då såklart inte är så kul. Men det känns ändå som om hon vill göra rätt och som att hon vill försöka så gott hon kan! Vi utvecklas verkligen varje träning tycker jag och ja, vad ska man säga? Hon är helt klart bara bäst och jag älskar henne för den hon är ♥
Förresten var det även skönt att höra att Cissi tyckte att jag har rättat till min snedhet mycket :D 

Efteråt var vi båda grymt trötta efter att ha jobbat som tokar, men det var det helt klart värt! Nån dag inom en snar framtid måste jag ta och klippa min lilla häst också, så hon slipper bli sjöblöt stackarn! :(

Fotade idag gjorde supersnälla Lina, TAAACK!! Så här får ni smakis på mysiga höstbilder :)


Föralltid vi, det ska jag se till! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: