25 november 2011


Härlig start på dagen, eller inte! Kom till skolan vid 8.10 och då visar det sig att våran franskalärare gått och blivit sjuk, vilket innebar att våran enda lektion för dagen var mellan 13.20-16.00. Värt att gå upp kl. 7.00 då liksom!!
Men under förmiddagen fick jag lite gjort i alla fall, tänkte bjuda på en grej senare ;) 

När Fotografiska bilden hade slutat blev det stallet såklart och idag prövade jag mig på att tömköra min lilla flicka :D Tömkörning tycker jag förövrigt är ett riktigt roligt, lärorikt och superbra träningssätt både för häst och ryttare, men det är ganska så klurigt och tål att tränas på!
I alla fall, jag har aldrig tömkört Pepsi förut och hon har aldrig blivit tömkörd hos oss så det var spännande! Men antingen har hon gjort det förut, eller så lär hon sig sjuuuukt snabbt. Hon fattade typ precis vad jag ville, så det var nadas problemas :) Vi hade jätteroligt ända tills det var dags för trav i vänstervarv. Fy tusan! Hon tryckte sig inåt som en jag vet inte vad och vägrade ens snegla åt vänster. Men jag bestämde mig för att den där sidan den skulle minsann loss, så jag ändrade innertömen så att den satt i gjorden och sen genom bettet samt kortade upp tömmarna och gick ganska nära. Då kunde jag vara med med spöt hela tiden på vänster bak och få henne att flytta undan den för att samtidigt kunna leda enklare på vänstersidan. Efter en hel del tjafsande sa det typ "klick" och hon slappnade av och böjde sig jättebra fakstiskt för att vara i vä. varv :D Det roliga var att precis när det släppte ett snäpp så blev hon typ jätteglad och frustade och skuttade lite :))) När jag var nöjd med vänstersidan fick hon vara färdig för då hade vi ju tragglat ett tag och hon varit så duktig :D Ska bli riktigt spännande att rida henne imorrn för att se om det släppte nån liten spärr :D
Efteråt blev det såklart stretching och mys i stalllet :) Mockade och fixade lite innan snälla mamma kom och hämtade mig. 
Nu under kvällen har jag självklart kikat på idol och idag var de GRYMMA (som vanligt, fast ännu bättre ändå!) Jag hade gåshud under de flesta framträdandena tror jag! Och det är så himla fint när de sjunger till nån tycker jag! ♥ till dem! Framförallt Moa såklart, men Robin var också super idag! Det blir spännande att se röstningen sen...

Imorgon har jag "hästskötardag", haha! Naevars, men jag har både Doma och Poppe, och så Pepsi då. Kulkul! :D

Kram H

hihi, dagens Photoshop-lektion ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: