I just came to say hello

hej :)

dagen har spenderats i stallet, precis som en vanlig lördag gör :)

fast först så vaknade jag rätt tidigt och kunde inte somna om så jag satte mig vid datan och knåpade ihop en ny sommarheader. blev helt okej tycker jag, inte perfekt men den duger åt mig ;)

cyklade i alla fall upp till stallet vid elva ungefär, med spotify i lurarna för nu har vi köpt premium :D superbra! mockade åt ina små bästisar och sen tog jag in och red lilla Loppan! skrittade först fram i skogen så att hon åtminstone skulle få slippa ridhuset så mycket som möjligt. traven gick faktiskt stundtals kanonbra tycker jag, hon blir avslapnad, tuggar på bettet och väldigt mjuk. men så fort man gör minsta lilla "fel", typ tappar ytter eller nåt så får man börja om igen. men som sagt, braigt stundtals och nu gick det liksom redan från början! skönt att känna lite utveckling ;) galoppen däremot behöver vi inte tala om, för det första prkar hon inte alls, flåsar som en jag vet inte vad samtidigt som hon biter sig fast och springer i 190! men antagligen hänger det endel på mig där med, så kan inte skylla ifrån mig allt. men vi tog bara lite galopp och så jobbade vi mer med traven istället. skrittade även en kortis i skogen efter, och det tror jag att hon uppskattade ;)

skyndade mig att fixa iordning henne efter, stretchade faktiskt och grejer! duktigt! sen så gick jag med Karin och Poppe upp till breddik för de skulle checka av lite inför KM imorrn. superbra var de båda två, både på framridningen och terränghoppningen! jag och pepsi får mer än se upp imorrn ;) hihi! lite bilder får ni längre ner i alla fall :)

efter den lilla rundan så åt jag och E lunch innan det var dags för arbetsdag. började med att iordningställa dressyrbanan och domarkuren. sen lastade vi traktorflaket och så fick vi åka med upp till fältet, det var skoj ;) däruppe flaggade jag och A in alla hinder och sen var det i princip dags att gå tillbaka till stallet. där fick min bästa lite massage och sen cyklade jag och A hemåt.

åt lite hamburgare nyss, det var smaskens! :) sen har jag ju då redigerat bilderna på Karin och Poppe och sen ska jag kolla lite på tv med appa och Hugo, samt tagga till imorrn ;) ska verkligen bli väldigt roligt, och framförallt spännande. känns som om det kan gå precis hur som helst! men jag tror och hoppas på att det går som jag har tänkt mig ;)

kram H











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: