wish I could give it all to you


hejsan :)

dagen har varit braig :) hihi!

började med en sovmorgon och chillade lite på morgonen. sen fick vi skjuts till skolan och där kollade vi på en superknäpp men rätt rolig film på engelskalektionen, Scott Pilgrim vs. the world hette den. sen skrev vi historiaprovet om revolutioner och jag tror att det gick helt okej, eller hoppas åtminstone ;)

åt tacobuffé som var god (i skolan, kors i taket!) innan vi drog upp till stallet för att träffa Karin och Maria. Sen så började våran lilla roadtrip vid kl. ett och vi började med att åka till sharpman. där var det väldigt stort och dom hade en massa fina grejer, och dyra eftersom det var mest märkes ;) men ett par äppelgröna lindor fick jag med mig, och dom var det dessutom halva priset på och precis den färgen jag ville ha (y) dock hade de inget matchande schabrak :( prövade även ett par vita ridbyxor som var mycket sköna och även dem halva priset, men de var lite typ nötta i helskoningen så det blev inget.
sen åkte vi vidare till mantorps travshop och det var en helt annan typ av affär än sharpman. rätt fina grejer, men inte alls lika mycket märkessaker eller lika "proffsig" och designad affär. prövade lite ridbyxor där också, men inga passade speceillt bra. dock satt jw-byxan väldigt bra men var på tok för höga i midjan för min smak. och ska jag köpa ett par vita märkesbyxor så ska dom vara perfekta, annars får det va! efter mycket om och men köpte jag i alla fall ett klarrött jw-schabrak som jag tror att jag tycker är väldigt snyggt! :D helt okej pris, och pepsi blir nog kalasfin i't! ;) ville ju ha något färgglatt, men inte för "överdrivet" och då tyckte jag att det passade bra :) ska invigas på söndag! tyvärr hade de inga ljusgröna schabrak i mantorp heller :(
sista stoppet var hööks och där hittade jag i alla fall ett par vita ridbyxor. likadana som dom jag hade förut, och visst det är dålig kvalité men dom är grymt mjuka och sköna så det fick bli dem! funderade även på boots, men att lägga typ 350 kr på boots som jag skulle använda så pass sällan kändes inte riktigt värt! inga ljusgröna dressyrschabrak hade dom där heller, så jag får fortsätta leta!
innan vi åkte hemåt gjorde vi ett kort besök på mcdonalds ;)

väl hemma skjutsade Karin mig och A upp till stallet igen och där mockade jag åt båda två, tvättade ur vattenkoppen och borstade av lille viktor en snabbis innan pappa kom. han skjutsade hem oss och så åt jag korv och pomme och vi tittade på talang :)

är lite småsur för att nu när jag har anmält mig till strömshomskursen får jag ett mejl att den är flyttad till augusti (!?). hur knäppt? de skrev inte ens någon anledning, och så hade de inte bestämt vilket datum än. bajs på det!

imorrn är det två saker som ska hinnas med utöver allt det vanliga i stallet, dels så ska jag rida Lucie (vet dock inte när, det återstår att se ;) och sen är det arbetsdag kl. 15 inför fälttävlan :) om ni vill veta något bra så kollade jag tr igår och jag får faktiskt rida på rakt bett på dressyrprovet på söndag, wiie :D känns bra, eftersom jag har känslan av att hon trivs mycket bättre på det!

nu ska jag fixa lite småsaker, duscha och sen sova. gonatt!

kram H


dagens inköp :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: