du är det bästa som har hänt mig ♥

 
Hallojsan :)

sorry för dålig update igen men har haft en massa annat som jag prioriterat!

i onsdags gick i alla fall terrängträningen mycket bra! hon var först lite loj men sen när vi galopperade lite tände hon till som attan ;) hoppade alla de små hindrena lugnt och fint, och på de lite större lyssnade hon bra när jag ville lägga upp en större galopp! även denna träning för Jenny sa hon att vi var en perfekt matchning som precis passade varann, och vem blir inte överlycklig av att höra det! :D och juste, vi hoppade dessutom trippeln för första gången :D bilder hittar ni längst ner i inlägget!

i torsdags hände inte mycket om jag minns rätt, men igår så var jag och bästis ute i skogen med A och Zeeeta. pigga men väldigt lyhörda och duktiga var dom båda två :D asamysigt hade vi verkligen! på kvällen sen så vare att fixa allt inför tävlingen idag och sen åka hem och chilla lite ;)

imorse var jag i stallet vid 8 och fixade lite innan jag och Pepsi åkte till dagens tävling, lokal hoppning på NFK, klockan 9. Suuupersnälla Maria skjutsade oss och var superbäst hästskötare heeeela långa dagen! när vi var framme kollade vi lite på Amanda i 80n innan vi lasta ur och brodda för att rida första klassen, som var 90 cm stil.
På framridningen kändes hon rätt loj och ofokuserad. letade mest efter kompisen och ville inte riktigt som jag. likadant vare på banan och dessutom så rider jag ALLTID för lite i första klassen. när hon dessutom kändes lite matt så blev hon bara lång och vi fick med oss två bommar ner. sen så gjorde hon en klassiker också, blir sur och stannar upp och vänder. så 12 fel slutade vi på, men faktiskt en stil som utan avdragen hade räckt till placering! det trodde jag verkligen inte efter den rundan men det känns kul i alla fall :D

efter en massa lång väntan eftersom speakern var seeeeeg så var det dags för 1m, och som vanligt när det inte gått så bra i första var jag lite nervös på hur hon skulle vara nu, men samtidigt taggad att rida meer. hon överraskade mig och var mycket mer vaken på framridningen och hoppade braigt :D inne på banan sen så hoppade hon fint och jag red mycket mer och bättre! dock så var hon lite trött och var i en del bommar, men denhär gången försökte hon verkligen och lyssnade mycket bättre. och jag påmindes om hur mycket jag tycker om min bästhäst! som tur var hade vi marginalerna på vår sida så alla bommarna låg kvar och vi fick vår första 1m-dubbelnolla :D både hon och jag var lika nöjda efteråt ska jag tala om! :)
dock så satsade jag inte på tiden eftersom det var vår andra omhoppning i 1m och jag hellre ville säkra lite och ha större chans att sätta en nolla, speciellt eftersom hon var lite trött i fötterna! men det räckte i alla fall till en tiondeplacering av jag tror 52 starter :D :D bästabästabästa tjejen ♥
känns verkligen suuperkul att både få sätta en första nolla i 1m, och dessutom bli placerad på köpet! :D åååh, vad glad jag är!

hon var även en dröm att ha med sig idag, som vanligt :D mycket lugn och snäll i transporten och gick in jätteduktigt, fast hon har lite bråttom ut ibland bara men så kan det va! trots en lååång dag stod hon ut och ja, hon skämmer bort mig med att vara så snäll ;)

nu har jag ätit lite hambugare och ska strax kolla lite på tv och bara ta't lugnt! imorrn vankas ansvarsdag och då är det en hel del som ska göras så det gäller att vara utvilad!

några bilder från dagen får ni när M har skickat!

kram H

här är bilderna från terrängträningen, tagga fälttävlan nästa helg! :D











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: