I've never had somone as good for me as you, no one like you


hallojj :)

fredag idag, sååååå himla bäst! var i skolan till lunch och hade labb, matte och svenska. väldigt chill! sen slängde vi i oss lite fisk med kall sås (mums) och tog sedan spårisen och bussen upp till stallet. på vägen samlade jag mod och gick in på Ica och Willys och lämnade sommarjobbsansökan, jag håller mina tummar för att nån kanske nappar :)

sen så traskade jag iaf upp till stallet då och mockade och borstade lite på min fina lilla häst. sen var det dags för dressyrträning med M. det gick braigt, men det finns en massa att finslipa på och det är väl bra antar jag :) idag ville hon inte alls krypa lika mycket bakom, men var rätt matt tyckte jag. kan ha och göra med att hon gått lite extra hårt denhär veckan eftersom så många är typ halta och så. tre timmar igår liksom, så jag fattar om hon är lite tröttis :) men hon skötte sig som sagt bra när jag red bra och galoppen blev bättre och mer samlad än den brukar faktiskt! lyckades med två rena, fina byten också, dock inte helt på tygeln osådär men ändå. stoooora framsteg om man säger så :D för bara ett par månader sen fatta hon NADA  när man ville byta, men nu hinner hon nästan före mig ibland ;) hihi. så jag är nöjd med träningen men allt är långt ifrån perfekt om man säger så!

tyckte lite synd om mitt lilla P när C frågade om det var okej att hon gick lite på kvällen också för att så många var borta och Z var ju lite dålig. men kollade lite sen när hon gick grupp trean och då såg hon ut att vara väldigt positiv! var nog skönt för henne att komma loss lite i kroppen på dressyrpasset kan jag tänka mig :) tar iaf denhär dagen till söndagen om två veckor istället så då får vi tre dagar i rad, perfekt! då är det ju träningstävling i dressyr så då kan vi passa på att både hinna dressyrträna och mysa lite i skogen som uppladdning ;)

imorrn äre stallet som gäller för hela slanten. inget speciellt som händer direkt, årsmöte på kvällen/eftermiddan men annars inget tror jag. dock blir söndag liiite mer proppat med grejer! först föreläsning med US 9-12, sen tömkörning vid 13.30 och sen rida ut nån gång efter det. ska även klämma in en liten kompletterings-fotografering till hemsidan där nånstans också men det löser sig nog :)

fick ett mejl idag som påminde mig litegranna om att det är dags för ULK I nästa helg, spännande och lite läskigt! så jag och M bär av till strömsholm och missar tyvärr TT i hoppning, men man kan ju inte vara med på allt liksom. det blir nog skoj och inte minst lärorikt. extra kul att det är på just strömsholm också! nån dag i veckan måste jag och M knåpa ihop en presentation om klubben tills ULK också, får se när det hinns med då båda våra scheman har en tendens att vara rätt fulla, om jag inte har fel? ;) menmen, nån liten lucka kanske kan letas fram, eller rättare sagt måste letas fram!

nae, nu ska jag sova så att jag är pigg och utvilad inför en najsig helg :)

kram

jag bjuder på två gamla bilder, tror det var 1,5 år sen kanske. min ridning är ju inte den vackraste dierkt, kolla bara tygeln plus att man ser att hon går i värsta undertempo och inte fram till handen alls, menmen. tur att det har gått framåt och att hon iaf är söt! nån dag ska ni få lite mer uppdaterade bilder kan jag lova, men det är ju så tråkigt med ridhusbilder! våår kom :)


                   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: