always doing your best


hej :)

idag vare tränigstävling i dressyr som gällde för mig och lilla P!

hon var rätt jobbig på framridningen till första klassen, något seg och mot skänkeln. sen så har vänstersidan börjat bita sig fast igen, attans! menmen, under programmet skötte hon sig fint :) lite mot skänkeln fortfarande vilket gjorde henne ngt ostadig, men mycket bättre än framridningen kändes det! sen förstörde ju även vä. sidan lite, men vi skrapade iaf ihop 63,45% och en solklar clearround-rosett! dessutom vår bästa procent nånsin ;)

till andra joggade jag bara lite och då kändes hon mycket bättre, fortfarande inte helt loss i vä. men tog stödet bättre. lite småmissar såsom taktinslag och lite galoppinslag drog ner litegrann, men annars tyckte jag hon var fiin :) höjde oss med två poäng till 64,14 % vilket dårå igen blev ekipagebästa :D då blev vi glada! räckte dock såklart inte till nån placering, 6 poäng för lite. men vadå, hoppning är ju vår grej egentligen ;) hihi.

om jag ska göra mig själv ännu nöjdare och gladare över både henne och mig så var det första gången på typ en vecka hon gick med bett, innan har hon gått på hack. eftersom jag verkligen inte är pro på att rida på hacket har jag inte fått igenom sidorna ordentligt nu innan så det är antagligen därför hon satt fast lite i vänstersidan igen. att vi dessutom inte kunde dressyrträna i veckan gjorde ju inte direkt det hela bättre ;)

som sagt; hon skötte sig utmärkt och jag är supernöjd med oss båda! :D nu hänger det bara på mig att försöka få loss sidorna lite till så att hon tar ett mer stadigt och ärligt stöd på bettet. vi jobbar på't helt enkelt!

kram


Kommentarer
Postat av: Mary

MEN GALET VAD DÅLIGT UPPDATERING DET VAR HÄR DÅ!

2011-03-29 @ 11:19:50
URL: http://marypoynter.blogg.se/
Postat av: Michaela

håller med Maria! Skärpning Hillevi :P

2011-04-03 @ 12:57:56
URL: http://hagebytjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: