I know it's not much, but it's the best I can do ♥


hej :)

dagen har varit helt okej måste jag ändå säga. började med sovmorgon för att sen ta bussen/spårisen till skolan där Matte, Natur och Svenska stod på schemat. helt okej var alla lektionerna, men jag ligger galet mycket efter i matten! okej, inte såå mycket men lite och det stressar kan jag säga. missade ju en lektion när jag var sjuk och sen dess går det bara utför. tur att jag iaf inte har svårt för't!

bara för att så kan jag tillägga, nu när vi ändå pratar om skolan, att jag hade 58,5/59 på spanskaprovet vi hade innan lovet! inte helt fel med ett Mvg liksom ;) det har verkligen blivit lättare nu sen jag började steg 3, kan bero på lärarn? ;)

i all fall, mer än nog om skolan! åkte iaf såklart upp till stallet direkt efter skolan och fixade lite småsaker, mockade och borstade litegrann på min finaste tjeja :D
C sa igår att när hon hade borstat hade Pepsi verkat öm i länden (=klump i magen direkt!). kunde inte riktigt hitta precis vart det var själv så C fick visa och då såg jag ju såklart. Hon sa att det antingen kunde vara en liten sträckning eller att nån möjligtvis dunsat i sadeln. det MÅSTE vara det första, för vi hoppade ju i söndags och jag hoppas verkligen att det inte är JAG som har dunsat. men det trodde inte C iaf.
ÅÅÅÅhh, jag vill verkligen att hon ska säga precis vart hon har ont, vad jag ska göra osv. varför kan inte hästar prata? det sista jag vill är ju att hon ska gå och ha ont, inte minst i ryggen. det är ingen överdrift att säga att jag hade lite svårt att sova med mina skuldkänslor igårkväll.
Idag så masserade jag iaf så gott jag kunde och jag kunde lite bättre se vart det var. jag tror dock inte (och hoppas VERKLIGEN inte) att det är såååå jätteallvarligt för då borde jag faktiskt kunna hitta det lättare och hon borde visa mer. Karin visade iaf ett jättebra sätt som jag kunde stretcha ryggen och sen så linementa jag. från och med nu ska jag bli ännu mer nogrann att stretcha efter att jag ridit, framförallt om jag har tränat. ryggen ska bli ett måste, men benen också. jag är beredd att göra allt jag kan för att hon ska få ha det så bra som möjligt, min allra finaste, bästa, underbaraste lilla flicka som lyser upp min annars gråa vardag ♥

åkte iaf hem efter en mysstund och käkade litegrann. sen var jag faktiskt duktig och pluggade matte så nu är jag snart på banan ;) nu ska jag kolla klart på house och ta en dusch innan jag går och lägger mig. imorrn blire skola som vanligt och sen stallet och rida lite på kvällen i femman. åker ev. hem emellan, beror på. 

kram





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: