anywhere you are I am near, anywhere you go I'll be there


hej :)

gårdagen liknade onsdagen ganska så mycket. började med att åka upp till stallet och mocka åt mina hästar och hjälpa Emma och Pari lite när dom hoppade. de var duktiga! :) sen tog jag moppen i regnet ut till Poppe och fixade allt innan det var dags för ett litet dressyrpass i ridhuset. deras ridhus är underbart om ni ville veta, oslagbart typ! ;) jobbade mycket med att han skulle strcka ut ryggen och halsen och ta stödet framåt och neråt, och det gick bra tillslut! jobbade mycket galopp och lösgörande för att komma dit. han var duktig häst, och jag börjar komma på honom mer och mer tror jag :)

åkte sedan tillbaka till stallet, fixade och kollade lite på ett lägers avslutning när de red dressyrprogram. efter det så joggade vi de som inte gick något, och jag red såklart lilla P :) hon var duktig men jag tror att jag hade lite högre krav än jag brukar när jag joggar och därför kändes det sådär. hade kvar känslan av hur hon var på fältet och ville liksom hitta dit igen, men det gick inte riktigt. när jag joggar henne lägger jag fokus på att hon ska vara avslappnad men verkligen trampa på i ett friskt tempo och röra sig ordentligt genom hela kroppen. så mestadel av tiden gick åt till att försöka få fram henne. stundtals blev det super, men hon gör inget gratis när man kräver det där lilla extra utan fick påminna henne hela tiden om vilket tempo jag ville att hon skulle hålla. men när hon väl gjorde det, gick fram i ett ordentligt friskt tempo, blev det super så det är jag jättenöjd med. har ju i stort sett alltid saknat lite framåtbjudning så nu tänker jag försöka satsa på det, efter sommaren alltså. att hon ska vara vaken och alert för mina skänklar och fokuserad på mig hela tiden. när vi väl får ordning på det då kommer det bli bäst! :D hon var i alla fall duktig! :) synd bara att det var antagligen sista gången jag red henne innan betet :( men hon är ialla fall fett värd ett grönt härligt sommarbete, min bästa ♥ har förresten redan börjat kolla in tävlingsterminen till i höst, är suuuuuupertaggad! :D

vet ni något bra? jag kommer ju antagligen rida massa under sommarbetet på jobbet i Särna så förhoppningsvis och antagligen kommer jag att rida mycket (eller i alla fall lite) bättre sen när jag kommer hem :D och då kommer jag vara ännu mera sugen på att få sitta på min prinsessa igen :D

underlaget var för övrigt sämst på banan, dyngsurt! så hon fick lite bad efteråt :) han hade även trampat sig lite på ena framhoven men hon ömmade inte så jag hoppas att det inte är någon fara! skrev en lapp att L8 skulle kolla på't.

åkte hem sedan för att äta lite pomme och korv innan jag och pappa åkte in till stan för att gå på bio :) därav ingen uppdatering! vi såg Super 8, och den var väldigt bra :)

idag ska vi åka förbi först Mcdonalds (:D) för att sedan ta Vingåkers factory outlet och jag ska se om de har några funktionströjor bland annat. sen åker vi därifrån direkt till farmor och farfar och firar midsommar med dem :) kommer hem imorrn kväll, men kanske uppdaterar något därifrån. på söndag vankas sedan jobb 12-17 :D

kram H

bästis ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: