nobody's gonna tell me I can't


hej :)

sorry för ingen update igår, men jag var inte hemma nåt mellan 8-20 och när jag kom hem och hade ätit somande jag såklart framför tvn! men en bra dag hade jag trots regnovädret :)

började med att jobba 8-12 och hjälpa Cissi med barnlägret, och det gick mucho bra :) idag var de dock ännu mer "i gasen" eller vad man ska säga, de hade ju liksom kommit ihop i gruppen och blivit bekväma med oss så då blev det full rulle om man säger så! :)
efteråt så fixade jag i stallet innan det var dags för en liten söthäst att joggas :) Pepsi fick gå på hacket och hon blev rätt lång och framtung, framförallt i traven. rätt seg var hon dessutom men helt okej gick det ändå! skulle nog dock tagit sporrarna ;) i slutet av galoppen aå testade jag att plocka upp henne lite och då blev hon kalasfin och bärig faktiskt! :D det var roligt! imorrn ska jag rida henne också och då hoppas jag på att kunna jogga på sjukhus, det vore naaaajs :)
vid fem sen så kom pappa och hämtade mig och så åkte vi ut till Poppe. fixade allt och red sen ett dressyrpass i ridhuset. den här gången hade jag dressyrsadeln och sporrar, vilket hjälpte en hel del! kändes mycket bättre än sist och han var t.om. lite pigg :)
på kvällen sen köpte jag och pappa pizza, innan jag somnade i soffan ;)

det var gårdagen det! idag harjag haft mitt första riktiga sisu-uppdrag faktiskt! 300 spänn på en och en halv timme, KATCHING! :D dock är det inte inte speciellt roligt, men rätt chill så jag får vara glad för det! lättförtjänta penar dessutom, vilket inte sitter helt fel :) hade det för en tennisklubb, om ni ville veta ;)
idag förresten så ställde vi på moppen så den fick åka med, eööer rättare sagt jag fick åka med den, till uppdraget på andra sidan stan :) sen därifrån direkt upp till stallet tog den mig också :)
i stallet käkade jag lunch och sen skulle jag rida min lilla prinseesa lite, men eftersom Maria varit, och är, sjuk så hade Måns vilat tre dagar så L8 bad mig ta honom istället (och lovade mig pepsi imorrn ;D) måsse och jag hoppade lite eftersom emma och Lucie skulle hoppa och lägret hade byggt fram redan, och det gick rätt bra! har inte suttit på han förut, men det funkade hyfsat och trots att han var pigg var han lagom lyhörd :) det var roligt!
sen snabbmockade jag innan Karin kom och hämtade mig och vi åkte ut till poppe. skulle titta lite när hon tränade så att jag får lite tips och vet hur jag ska rida :) superduktiga var dom! efteråt satt jag upp en liten stund för att få känna på honom, och då var han rätt trött då men det kändes rätt bra ändå :) fick godkänt av Karins tränare Linda som tyckte det såg bra ut, och det känns ju bra då jag troligtvis ska träna lite för henne framöver ;)
sen skjutsade Karin mig tillbaka till stallet så att jag kunde köra hem moppen, och här hemma har jag ätit lite och suttit vid datan typ :)

imorrn blir det stallet hela dagen, underbart! :D ska ju som sagt jogga min fining lite och på kvällen sen ska jag hjälpa karin lite när hon och Poppe ska åka och hoppträna för Goertz :) om det är bra väder kommer bilder!

kram H

är inte första bilden fööör söt eller? :) sommarmys på högsta nivå!








Kommentarer
Postat av: Mary

Åh vad bra att du red honom!! Stackaren måste gå ordentligt nu så han inte får en chock.. Tack för hjälpen :)

2011-06-21 @ 00:26:58
URL: http://http:/Marypoynter.blogg.se
Postat av: Ebba :)

Sv: Jaa kanske samma :) Me dom är liite smått läskiga xd

2011-06-21 @ 10:49:48
URL: http://ebbaohlin.blogg.se/
Postat av: Nea

Vilken sötnos till häst du har!^^

2011-06-22 @ 12:41:43
URL: http://palomitas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: