find and push the button


hej :)

gårdagen spenderades i stallet. tog en liten sovmorgon först som planerat och sedan cyklade jag upp till stallet för att mocka och fixa lite grann innan lunch. efter lunchen sen var det ännu lite mer fix och sånt innan jag följde med Amanda och lilla Z upp till sjukhus för att fota lite dressyr. lite bilder kommer i ett inlägg imorrn. nu har ju inget att plugga ellet nåt och behöver inte gå och lägga mig tidigttt!!!! :D så nu har jag tid med fotografering, redigering och bloggning, bra va? :)

vid fyra seni alla fall så kom Karin och hämtade mig och så åkte vi ut mot Resebro och Poppe. han bor verkligen som en prins där ute ska ni veta! Karin visade mig vart allting fanns och lite hur hon ville ha det och så innan det var dags för motion för Poppes del. Jag red och Karin gick med, först visade hon lite ridvägar i närheten, superbra var dom och alla gångarter gick att rida i nästan överallt! :) när vi kom tillbaka red jag lite dressyr på banan, dock visste jag inte det innan så tog hoppsadeln, inte smart! till en början gick det inte speciellt bra, han ser så sjukt mycket enklare ut när Karin rider än vad han är! i alla fall tycker jag det, men det är väl för att Karin rider honom så bra, och tur är väl det! ;) i alla fall, fick inte alls fram honom utan han gick och segade och tryckte bara in nosen, men efter en del lotsning och hjälp av Karin började jag hitta lite knappar och stundtals i slutet kände jag hur det SKA vara och då var det jättehärligt, när jag bara kunde slappna av och känna att han gick fram skapligt utan att jag tjatade. så ja, det är lite annat tänk än med Pepsi som istället blir lite framtung, men det är superbra att träna på båda sätten samtidigt ju! tror att det kommer bli ännu roligare och bättre när vi lär känna varann lite mer och när jag lär mig hur jag ska göra för att han ska slappna av och ta stödet ner och fram och framförallt ta skänkeln! men nästa gång det är dressyr tar jag nog ett par sporrar ;) det blir nog bra så småningom, och han är en urgo liten trevlig polle måste jag säga! :)

när jag kom hem sen vid halv åtta typ så käkade jag lite, och sedan övningskörde jag och pappa. det är faktiskt riktigt roligt nu och jag börjar faktiskt få lite flyt på det hela! :D

det var gårdagen det :)

kram H

här är några bilder på Poppe, eller Porthos som han egentligen heter, när Karin och han tävlar litegrann, visst är han fin? :)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: