simply the best, better than all the rest


hej igen :)

dressyrträningen gick mucho bra och hon var mycket duktig, min bästis ♥
vi jobbade mycket med att hon skulle ta skänkeln, ha jämt stöd på båda tyglarna, vara i en högre form och med mer bakbensaktivitet, bli mjuk i sidorna, göra rena galoppombyten och taktmässiga travökningar! stundtals får vi till det riktigt bra och då känns det verkligen kanon, men det är fortfarande lite av och på.
Eftersom hon är lite byggd i framvikt krävs det en hel del för att få vikten på bakbenen så att hon orkar höja nacken. Men det går, och idag var hon ändå riktigt villig och försökte :D och som sagt stundtals är det super och då känns det underbart verkligen och jag inser vilken stjärna hon är och att hon passar mig perfekt. 
och för varje gång vi tränar hittar vi rätt oftare och oftare, och idag känns det som om vi tog ett rejält steg i rätt riktning :) tror det har att göra med att vi var själva och då kan jag få mycket mer hjälp med korrigering hela tiden, vilket är kanonbra! massa cred till Cissi för att hon är en så bra tränare! :)
efteråt var Pepsi trött och svettig tjej som fick ett skönt bad och sen mysa med lite mat i hagen medan jag pysslade lite med bl.a. startlistor till avslutningshoppningen nästa fredag ;)

förresten ska jag vara speaker då, hihi läskigt :) men jag tror det kommer funka braigt, och jag vill jättegärna lära mig mer om att anordna tävlingar överlag nu känner jag! när jag blir stor ska jag nog sitta i tävlingssektionen kanske ;) 

vid kl. 6 blev jag hämtad och så åkte vi till Kungsgatans Kebab och åt supergod Pizza. Sen har jag och mamma hunnit övningsköra lite också, och kollat lite halvt på talang. Massa cred även till Simon Westlund som är GRYM på rubikskuber, helt galet jöö!

Hela helgen är det stallet som gäller, wiie :D Imorrn åker jag upp rätt tidigt för vill hinna pyssla lite med min fina innan jag och Amanda ska ut och busa i skogen! kommer bli mer än suuuper att avsluta terminen med det verkligen! :D synd bara att vi just avslutar terminen nu, vill ha vaaaarje dag! kände verkligen det idag, fan vad underbara dom här dagarna är, när hon är min alldeles egen och ja, helt bäst är det verkligen. får försöka övertyga C om att hon är för fin för ridskolan och kan hyras ut på helfoder istället ;) hihi! det vore verkligen nåt det!

på eftermiddagen händer inget speciellt direkt, kanske fotar hoppgruppen om jag känner fört och dom vill! annars blir det nog att börja smörja, tvätta och fixa alla grejer inför sommaruppehållet helt enkelt :)
på söndag tar jag mig nog lite sovmorgon och åker upp till stallet vid lunch. då båda mina hästar har bestämt sig för att vara med på en dum uteritt så finns det inte så mycket att göra liksom. men sen lite senare så åker jag i alla fall med Karin ut till Resebro och Poppe och lär mig alla rutiner och sånt, blir spännande :) så planerar vi troligtvis sommaren lite då också ;) jättekul att få hjälpa till lite med honom är det, en riktigt fin och trevlig häst som jag visserliggen inte suttit så mycket på ;) men Karin säger att han är rätt lik Pepsi förutom att han har sämre framåtbjudning. Det blir nog jätteroligt och lärorikt tror jag iallafall och jag hoppas det håller i sig :) 

nu ska jag fixa lite och slappa, läsa lite i en bok som jag faktiskt lånat på biblioteket :) Utbildning av den unga hästen heter den och är väldigt intressant tycker jag! kan inte alls mycket om sånt ju! 

kram H

här är lite bilder från träningen som Amanda var suuupersnäll och fotade! :D tacktack verkligen! och visst syns det att vi stundtals når en bra energi och då även mycket finare och högre form? ;)



















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: