pretty good so far :)


hej igen :)

nu till dagen!

började med att ta moppen upp till stallet eftersom jag glömt min hjälm där och jag skulle ha poppe idag! så där mockade jag såklart åt mina finisar och hämtade hjälmen innan jag för första gången körde moppe ut till resebro :) det gick mycket bra och jag hittade direkt ;) där så mockade jag och fixade maten innan jag tog in honom, borstade och red. han står i hagen allra längst bort, fett jobbigt!! ;) haha, ja jag är lat men det tog typ 15 minuter att hämta han ju! menmen, en fin hage har han i alla fall ;) red sen en runda som de kallar för löfstadrundan, tror jag, som var rätt lång med många bra vägar att jobba på! i början var han väldigt töntig och han har fortfarande inte släppt det här riktigt att han måste testa mig, men det blev mycket bättre mot slutet och sista galoppen och avjoggningen slappnade han av fint och trampade på bra :) det var kul!
trots att jag höll igång rätt bra tog det typ 1 timme och tjugo minuter innan jag var tillbaka igen, och då stretchade jag och svampade jag av honom innan han fick gå hela vägen ut igen. sen tog jag min lilla moped tillbaka till stallet igen :)
där red jag Lucie, och hon skulle galoppjobbas mycket var tanken! till en början ville hon inte riktigt utan stretade en del, men i galoppen var hon förvånansvärt samarbetsvillig och likadant när jag joggade av! hon var fakiskt superduktig, och hon förvånade mig framförallt i galopparbetet! :D  efter att jag ridit henne åt jag lunch och därefter fick min lilla älskade flicka en myspromenix i skogen på cirkus 45 minuter :) i början så försökte hon mest käka, men efter lite tillsägelse så gick hon bredvid mig i perfekt tempo och bara lunkade på, myshäst! ♥
när vi kom tillbaka var det fodring och sen borstade jag av det värsta för hon var superlerig efter regnskuren i hagen! sen hade vi lite pratstund med Maria innan jag och emma åkte hemåt :)

här hemma har jag käkat och redigerat gårdagens bilder. nu ska jag och pappa titta på en film och mumsa marrängsviss! :D

kram H


en somrig Porthos :)


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: