to draw a line over the past and look forward


halloj bloggen :)

nu är jag här igen och tänkte skriva en så kort som möjlig udate eftersom jag inte har hunnit skriva nåt i helgen ;)

I lördags vare inte direkt något speciellt som hände om jag minns rätt ;) åkte upp till stallet vid 9 eller nåt och mocka och fixa. och juste, efter lunch så hjälpte jag M att hålla Giza medan hon klippte. haha. det gick väl mindre bra om man säger så, men hon fick iaf lite mindre päls :D det är ju väldigt mysigt när dom reser sig i stallgången måste jag säga! närå, men man lär sig ju alltid nåt ;)

red lite på liiiilla lotta åt M också och det var ju lite spännande eftersom jag aldrig suttit på henne, just för att hon är så liiiten ;) rätt stel och springig i början och i traven men i slutet tyckte jag faktiskt att hon blev riktigt mjuk :) snacka om tvärtemot vad jag är van vid, pepsi brukar ju inte precis rejsa i 190 när hon inte vill jobba, snarare tvärtom ;) och jag måste verkligen säga att jag är såååå mycket mer för hästar som inte springer iväg ifrån en. att man är typ minst 3 dm för lång hjälper ju inte direkt heller!

iaf. man lär sig alltid nåt nytt när man sitter på en ny häst och det är ju bra! en erfarenhet att lägga i ryggsäcken liksom ;)

på kvällen sen vare taco- och årsmötes-time! tyckte att allt ihop gick helt okej men det är ju skapligt svårt att ha årsmöte med alla barn som inte fattar hälften ;) fast jag tyckte att vi lyckades köra igenom det rätt snabbt och smidigt iaf! det är så himla roligt att det har kommit så många på dom senaste aktiviteterna och alla verkar uppskatta dem och ha kul :) man blir sjukt peppad på att fixa mer då ju :D US 2011 kommer rejera!

men iaf. sleepade med amanda sen och på söndagen vare upp till stallet vid samma tid som i lördags ungefär. fixa och trixa lite i stallet innan jag hopptränade för Jenny. tänker inte gå in så mycket närmare på det än att det gick skit. men nåt positivt är att Jenny iaf tyckte att vi var en perfekt matchning till varann (sen om det var för att "trösta" när jag blev besviken eller inte det är och förblir ett olöst mysterium) menmen, har disskuterat hoppträningen med mig själv alldeles för mycket redan, och nu har jag glömt allt dåligt. PUNKT SLUT!

på eftermiddagen tittade jag och E lite på skötarridningen och vissa har faktiskt blivit mycket duktiga tycker jag :) kul att se! fast då känner man sig själv lite sämre, men det får man leva med! iaf. gick lite med Hamlet åt M som skulle hoppa både honom och Måsse ;) fixade det sista i stallet innan det blev lite planering med C. dom här två veckorna löste sig tillslut riktigt bra även om det var en del pyssel ;) blir bl.a. att hoppträna på lördag kväll för att hitta känslan lite bättre samt att hon ska vara lite lugnare på tävlingen på söndag ;) stannade även ett ganska så långt tag med A, J (och fortfarande C) och pratade om allt och inget innan det bar hemåt :)

ojoj. herregud vad långt det blir men aja. iddag började jag med att vara en lektion i skolan och sen tandläkaren igen. innan lunch hann vi även med lite yoga och efter lunch vare samhäll och spanska. nåt positivt är iaf att jag ligger på mvg i spanskan och att jag ska fortsätta precis som det är. rätt najs :)

åkte en kortis till stallet och bara mockade och sen åkte jag hem till Nemo för att ge han lite mat ;) fick även sällskap av en till katt som lyckats smita in genom kattluckan vilket inte var så bra! men, han/hon och Nemo verkade vara kompisar iaf så det var lugnt. skrämde iaf ut den och hoppas att den inte kommer tillbaka! Kompisarna får han faktiskt leka med ute ;)

nu har jag ätit ett stort lass marängsvisch och så tänkte jag gå och lägga mig om typ nåra sekunder :) imorrn har vi sovmorgon och på onsdag ska jag pch mamma till hööks för att köpa mig ett par nya ridbyxor bl.a.  (y)

kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: