you gotta take the good with the bad


hejsan :)

blev ingen update igår men jag var ungefär sååhäääääära trött när jag kom hem så, nae. blev inget helt enkelt!

dagen har iaf varit braig :D började med att cykla upp till stallet och ta in min fins häst för det var dags för klippning! en likadan halsklippning som tidigare blev det och jag är rätt nöjd faktiskt :) dessutom skötte hon sig exemplariskt och var superduktig. besthest!´

sen fick hon gå ut en sväng igen medan jag fixade i stallet. till lunch blev det såklart mcdonalds, MUMS! sen höll jag J lite sällskap när hon fixa filuren. han var lite snuvig imorse så vi skulle ta tempen, vilket inte gick så bra! tog med tre olika termometrar och alla vissa helt olika -.- menmen, han verkade må bra och ingen av dom visade på feber åtminstone (y)

sen borstade jag Pepsi fin och fixade iordning oss lite grann innan det var dags att dressyrträna för Marie Carlgren. riktigt kul vare och jag förstår precis vad hon menar med det hon säger! dock var pepsi inte på bästa tänkbara humör men jag tror att det, näst intill helt och hållet, beror på att hon fick mycket mera press på sig idag än vanligt! jag måste erkänna att det ibland inte är så kul att behöva börja om från början varenda ridpass. visserligen går det fortare och fortare att hitta tillbaka, men att börja varje pass med typ 1 miljon sparkar mot skänkeln kan jag inte säga att jag uppskattar.

iaf. tillslut tyckte jag allt att hon var duktig och försökte :) vänstersidan har satt sig fast som sjutton igen och där kan vi jobba hur mycket som helst! men i högervarv var hon fin häst stundtals iaf ;) vi jobbade iaf på att böja och ställa till vänster hela passet och det blev pyttelite bättre tillslut men hon är absolut inte igenom för fem öre, vilket resulterar i att hon blir alldeles för ostadig. men vi ser det ljusa, och nu är vi (eller iaf jag ;) taggad på att få loss den där dumma sidan, för det går, det ska gå!

precis som Tess Klintestam (tror jag det var ;) hade skrivit på sin blogg:
Med ridning är det oftast så att det är tre steg framåt - och två steg bakåt, om vartannat.
så känner jag lite och det hjälper mig att se det ljusa i dagens pass. måste liksom ta motgångarna för att komma framåt. är alltså ändå nöjd och glad över dagens ridpass, trots att det gick som det gick, och det var jättekul att testa och rida för någon annan! 

nu taggar vi nästa dressyrpass och då ska dom stela musklerna banne mig loss, sådeså :)

kram

riktigt såhär fin och mjuk var hon inte idag då, men vi jobbar på det ;)

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: