a new year usually comes with new possibilities

hejhej :)

nu var det längesen men jag har haft fullt upp och inte varit hemma så mycket så bloggen har fått lite julledigt. kan ju iaf börja med att säga GOTT NYTT ÅR!

på julafton bar det såklart upp till stallet för att käka julfrukost och önska världens finaste hästar god jul :) hanns även med lite barbackaridning som vanligt och pepsi skötte sig riktigt bra :) fast vi vågade inte riktigt rejsa :P joggade ett par varv på världens finaste ponnyplutt också men det blev inte så seriöst, söööt är han iaf ♥

en massa fina julisklappar har jag fått :D bl.a. nya jodhpurs, presentkort på hööks, pengar, en spa-weekend med mamma, ett "presentkort" på valfri ridhjälm, en box med Ugly Betty (som blivit min drog när vi vart hos farmor och farfar :) och en massa annat braigt :D

funderar på ridhjälmen alltså. charles owen wellington classic är ju grymt snygg, men vet inte om den är värd pengarna. 2350 kr är liksom det billigaste jag kan hitta och jag vet inte rikigt. har för det första inte ens testat den så jag får väl hoppas att den är obekväm för mitt samvetes och pappas plånboks skull ;)

sen julafton har jag även hunnit rejsa på sjukhus med Pepsi :) vi följde med Karin, Maria, Emma och Amanda ut och hade det riktigt skoj! Pepsi var glad och piggis som vanligt och jag trodde allt att hon skulle vara lite slöis dan efter när vi skulle hoppträna, men icke! hon var superfräsch faktiskt, hon hade ju haft vila ett par dar men ändå liksom! tror hon behövde både vilan och rejsingen med kompisarna ;)

hoppträningen var riktigt kul. har på sistone inte riktigt hittat varann när det gäller hoppningen men det kändes rikigt bra nu :) lyckades till och med göra några byten, inte så vackra men det gick :D vi får ta och "finslipa" på dem nu och förhoppningsvis kunna det till sommarn ;)
förövrigt så var övningen vi gjorde både väldigt nyttig och rolig! johanna lyckades åka av också (men det kan ni ju läsa mer på hennes blogg om ;) så det blev kladdkaka dan efter. MUMS!

igår, på nyårsafton alltså, så var det dags för den årliga maskerad-avslutningen (i år dressyr) för skötarna och faddrarna :D HEJA var på topp och våran pippi-outfit var nästan lika klockren som dykarna förra året och vårt program blev faktiskt lyckat! det hela resulterade i en delad 1:a plats för vårt lag och alla var riktigt duktiga tycker jag, inte minst pepsiluskan ;D

imorrn och iövermorrn äre dags för dressyrkurs så tagga :D ska bli superskojiiiiiigt!

see ya :)

co wc hjälmen och betty :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

När ska vi se klart på Ugly Betty då? Om jag inte minns het fel har vi fem skivor kvar..? :D

2011-01-02 @ 12:12:09
URL: http://linneajohannas.blogg.se/
Postat av: Hillevi :)

haha. jaadu. typ nån kväll, eller kanske natt ;)

fast jag har sett klart hela boxen nu :)

2011-01-02 @ 17:30:05
URL: http://nittiofyranollattafjorton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: